Mit tehet egy pedagógus, ha osztályában két-három kezelhetetlen gyerek megkeseríti a mindennapokat? Nemcsak az oktató-nevelő munkát lehetetlenítik el fegyelmezetlen, gyakran agresszív viselkedésükkel, hanem tanulni vágyó társaikat is gátolják az odafigyelésben, sőt, durvaságuk olykor mély lelki sebeket is okoz. Hol és hogyan érvényesíthetők azoknak a diákoknak a jogai, akik a tudás megszerzéséért járnak iskolába, és akiket különösen zavar a néhány renitens? E kérdéseken töprengtem épp, amikor felfigyeltem a Kóristák című francia—német—svájci filmdrámáról szóló rövid ajánlóra a Mértékadó tavaly karácsonyi számában. Koncz Veronika arról írt, hogy „a fiúintézetekben játszódó nagyszámú film közül a Kóristák abba a csoportba sorolható, amelyikbe a Holt költők társasága is. Egy pedagógus elfogadtatja magát a »rémisztő kölkök hadával«, és a türelem, a szeretet, illetve a muzsika segítségével megnyitja előttük egy élhetőbb világ kapuját.”