Liturgia: Két szín alatt – mindig?

A II. vatikáni zsinat utáni liturgikus reform újra megengedte a misében a két szín alatti áldozást. 1967 őszén Magyarországon is engedélyezték azt, aminek részleteit majd az 1969-ben első kiadásban megjelent Római Misekönyv Általános Rendelkezései (RMÁR) szabályoztak.

Homíliavázlat: Ami mindent magában foglal

Jézus az őt kísértő törvénytudónak válaszolva megismétli az ószövetségi törvénykönyvben is szereplő főparancsot, az Isten- és az emberszeretet kettő-egy törvényét. A szeretet Szent Pál tanítása szerint is minden parancsot összefoglal, minden más mózesi előírást, számtalan szabályt feleslegessé tesz.

Tűnődés a hétről: Széfek

Halomban állnak a pincében, pazar csomagolásban. Ezeket a kecses páncélszekrénykéket szereltette volna a betegágyak fölé Horváth Ágnes betegügyi miniszter. Valaki biztosan jól járt az ezer és ezer széf gyártásával, csak épp a betegek nem.

Szentírás-magyarázat: A két hangsúlyú egy törvény Évközi 30. vasárnap – Mt 22,34–40

„Mester, melyik a főparancs a törvényben?” Ezzel a kérdéssel fordul Jézushoz a mai evangéliumi szakaszban a farizeusok szóvivője. „Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből…” (MTörv 6,4-7a). Ez az első parancs. A második hasonló hozzá: „Szeresd embertársadat, mint saját magadat” (Lev 19,18) – hangzik a válasz.

Álmodik a múlt: Ahogy ők látják…

„Mi, felsőiszkáziak, Mindszentiszkázon vagy Egyházasiszkázon születtünk.” Mindenszentek napján volt a búcsú, és a falunak egyháza volt, vagyis plébániája. A régi oltárképet oldalt akasztották, védőszentet változtattak, s Raffaello Madonnájának másolatát tették középre” – mesélte szülőfalujáról Ágh István költő, akivel együtt jártam ott annak idején.