Beszélgetés Zavaros Eszterrel
Farmeres, csíkos pólós, harmincas primadonna – akit a hangok mellett a darab cselekménye, körülményei, a rendező koncepciója vagy a jelmez is érdekel. Dolgozott eladóként női butikban, volt újságíró kereskedelmi televíziónál, de kórházi recepciósként is kereste a kenyerét. A bölcsészkar mellett kezdett tanulni a Zeneakadémián is, és mint meséli, leginkább a „színház illata” volt az, ami minden alkalommal a színpad felé terelgette. A karrierje elején lévő fiatal, gondolkodó énekesnőt legutóbb az Erkel Színházban egy trambulinon láttuk ugrálni Papagena szerepében a Mozart Varázsfuvolájából gyerekdarabbá szerkesztett Parázsfuvolácskában.
– A gyerekekkel – őszinteségüknél fogva – egyszerre nehezebb és könnyebb is. Azonnal és egyértelműen visszajeleznek arról, hogy mit hogyan csinálok a színpadon: örömükben kiabálnak és tapsolnak, varázsolnak a kapott piros fényű tollal, szünet előtt pedig palástolatlanul feszengenek vagy sutyorognak a székükben. Ugyanez a felnőtteknél nincs meg, ha unják a darabot, esetleg köhintenek egyet, de nem mindig derül ki az előadás alatt a véleményük. A Parázsfuvolácska rendezője (Toronykőy Attila) igen jól érti a gyerekek nyelvét, így a darab minden pontját a gyerekek igényeihez igazítva feszesen tartotta. Ajándékként tekintek a Parázsfuvolácska Papagena szerepére.