Északi tónus, nehézlégzéssel

A skandináv krimikkel egy új korszakához érkezett a műfaj. Jo Nesbø (norvég), Jussi Adler-Olsen (dán), Arnaldur Indriðason és Yrsa Sigurðardóttir (izlandiak), Camilla Läckberg vagy Håkan Nesser (svédek) fordulatos és izgalmas regényeinek hátterét egyrészt Észak-Európa zord, sokszor kietlen tája nyújtja, másrészt az a nagyváros, amely nem kevésbé rideg – igaz, inkább lelki értelemben.

Egy mozdulat

Anna (Szamosi Zsófia) a tükör előtt készülődik: arcán fáradtság, tekintetében törődöttség. De nincs nyugalma: gyerekzsivaj szűrődik be a fürdőszobán kívülről, s egy különös beszélgetés, amit férje folytat egy harmadik féllel.

A B oldalhoz érve

Annie (Rose Byrne) negyven felé közeledve azon kapja magát, hogy sehová sem tart az élete. Barátja, Duncan (Chris O’Dowd) még mindig nyafogó kisfiúként viselkedik tízéves kapcsolatukban, s érzelmeinek nagyját Tucker Crowe-ra (Ethan Hawke), a visszavonult rockénekesre pazarolja, akiért megszállottan rajong.

Ki a hibás és ki a bűnös?

A sértés bátor film. A libanoni születésű rendező, Ziad Doueiri nagyon nehéz és érzékeny témáról szól úgy, hogy a cselekményt talán a lehető legforróbb közegbe helyezi. Bizonyára majdnem mind­annyi­unkat bántottak már, vagy előfordult, hogy akarva-akaratlan mi magunk sértettünk meg valakit.