Álláspont: Hogy életünk legyen…

Az élet igéje azért parancs, mert szükségszerű, mert nélkülözhetetlen. Isten, aki életet teremtett, embert teremtett, nem a halálunkat akarja, hanem azt, hogy életünk legyen és bőségben legyen! S az emberhez méltó életet nem lehet másként, csak egész voltában védeni, az emberi élet méltóságát, szépségét, szentségét nem lehet darabolni.
Nem életvédelem, ha levágom, elszigetelem az emberi életet a Teremtő Élet, a személyes Isten ismeretétől.
Ha védem a megszületett életet, de nem védem a megfogant életet.
Ha védem a nő jogát az élethez, de nem védem a magzatgyermek jogát az élethez.
Ha védem a nő önrendelkezési jogát a magzatgyermek felett, de nem védem a férj, az apa jogát, hogy édesapja lehessen a megfogant gyermeknek.
Ha védem a megfogant életet, amennyiben egészségesnek mutatják a vizsgálatok.
Nem az élők tisztelete, ha elszakítom a foganást – mely együttműködés a Teremtő Szeretettel – az egy férfi és egy nő szentségi szeretetkapcsolatától.
Nem az élők tisztelete, ha szabad szerelemnek nevezzük a félresiklott szexuális kapcsolatokat.
Nem az élők tisztelete, amikor óvszerrel, spirállal, tablettákkal akarjuk elkerülni, megelőzni a élet megfoganását, és terhességmegszakítással megölni a már megfogant életet; ha „nem kívántnak” mondjuk az életet, amely mindig Isten váratlan ajándéka.
Nem az élet és az élők tisztelete, amikor a szexuális felvilágosítás elszakad a férfivá, nővé nevelés egészétől.
Amikor ösztönkielégítés szintjére süllyed az emberi szexualitás, és „ősi mesterségnek” nevezik a szexrabszolgaságot.
Amikor mesterséges határokat húzunk a megengedett és meg nem engedett paráznaság, a szexuális devainciák területén.
Nem teremtésvédelem, nem a teremtmények védelme, ha a sebzett, sérült életeket tehernek tekintjük, ha a gyógyíthatatlan, szenvedéstől félő embernek szeretet helyett gyilkos injekciót kínálunk.
Nem az élet, nem az élők tisztelete, nem az emberhez méltó kapcsolatok védelme, ha a nagykorú már azt csinálhat, amit akar, és csak a kiskorúakat, a gyermekeket próbáljuk védelmezni, de nevelő, szülő abba ne szóljon bele, hogyan paráználkodik, kábítózik kiskorú a kiskorúval.
Nem lehet a gyermekeket tisztán megőrizni, ha parázna nemzedék akar az őrzője lenni. Nem lehet a még féltett gyermekeket megóvni, ha a társadalom vezetői a „szabad szerelmet”, a hűtlenséget, a válást, a prostitúciót megengedik, a homoszexualitást plakátokon hirdetik.
Nem lehet mesterséges mércével védeni az Életet.
Nem a paráznaság „megengedett formái”, nem a cölibátus felfüggesztése, nem a „szabad szerelem” és az óvszerek védik meg a gyermekeket a pedofíliától, hanem az emberhez méltó, tiszta, a másikat tisztelő és szerető élet.
Isten Szeretet! A Szeretet Isten temploma szent, és ti vagytok azok! A testben élő ember: a gyermek, a férfi, a nő – templom, szent és szentségre hivatott.
Az élet állapotának, szakaszainak megfelelő módon kell, hogy megnyilvánuljon a Deus Caritas est – teremtményi visszaragyogása.
Más az egyedülálló és más a házasságban élő életállapota, más a gyermek, a férfi, a nő nemi identitása, amely meghatározza viszonyulását az élet egészével, a teremtő Istenhez és világához. De kell, hogy ez a viszonyulás testben, lélekben, kapcsolatokban a saját nemének, életállapotának megfelelő, rendezett szeretet legyen.
A szerzetes – akár férfi, akár nő – és a pap Isten szeretetéért és a küldetésért azt vállalja, hogy élethossziglan – fogadalommal vagy a papszentelés szentségi erejével – úgy él, amint az alapvetően az egyedülállónak is kötelessége, amíg házasságra nem lép: tehát önmegtartóztatással. S ezen az alapdöntésen alakul ki az a szent szolgálat, amelyre Krisztus szeretete sürgeti, amelyre meghívást és küldetést kap az egyháztól. S a szűz – akár férfi, akár nő – így életében jelszerűen hordozza és megvalósítja az egyháznak Krisztushoz tartozását, melyre Szent Pál a jegyesi kapcsolat analógiáját használja.
Ezért az Istenért és népéért vállalt szüzesség elvesztése közvetlenül sebzi az egyház és Krisztus jegyesi kapcsolatát, a szeretet szakralitását.
Az evangéliumokban igen sokszor szerepel a betegek gyógyítása és a démonok kiűzése mellett, hogy Jézus kiűzte a tisztátalan lelkeket is.
Ahhoz, hogy élet legyen bennünk, hogy örömmel éljük meg életállapotunkat egy szexualizált világban, szükségünk van Jézusra, hogy ma is űzze ki a tisztátalan lelkeket, a tisztátalan szellemiséget, amely emberi jogot formál a bűnből.
S mivel korunk gyermekei vagyunk, ezért a zsoltárossal kérjük minden pénteki zsolozsmában – a magunk, az egyház és minden ember nevében: „Tiszta szívet teremts bennem, Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem.” Sztrilich Ágnes SSS testvér

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.