Sam Bailyt (John Travolta), egy kisvárosi múzeum kicsit együgyű biztonsági őrét elbocsátják. Miután főnöknője nem fogadja, kétségbeesett lépésre szánja el magát: fegyvert ránt, túszul ejtve a bent lévőket. Valójában senkit sem szeretne bántani, ám nem tudja, hogyan keveredjen ki a maga állította csapdából. Ezért is veszi igénybe a média segítségét. Azzal áltatják, hogy ha nézettséget és népszerűséget szerez, a hatóságok nem mernek majd erőszakosan fellépni vele szemben. Ám keserűen csalódik, hiszen amint csökkennek a mutatók, úgy hagyja magára a média. Nincs más hátra, talán először életében egyedül kell súlyos döntést hoznia.
A mellőzött riporternek, Max Breckettnek (Dustin Hoffman) kapóra jön a múzeumi interjú túszdrámába fordulása. Rögtön észreveszi, hogy személyiségének súlyával a félkegyelmű túszejtőt bármire rá tudná venni. Neki azonban csak az a fontos, hogy végre ismét reflektorfénybe kerüljön. Amikor megjön neves kollégája, aki a tényeket is képes megváltoztatni a nagyobb hírverés érdekében, lelkiismerete ébredezni kezd. Egyre inkább látja a Samre leselkedő veszélyt. Akár azon az áron is hajlandó már segíteni neki, hogy örökre „egy kis vidéki tudósító” marad.
Costa-Gavras filmjében mindenki úgy táncol — még a hatóságok is —, ahogyan a média fütyül. Mintha a világ folyását kizárólag a nézettség irányítaná. Igazán újat mégsem tudunk meg a média működéséről, hiszen az, hogy a hírcsatornák bulvárlapként manipulálják az eseményeket, eddig is köztudott volt. Egyedül Max kiábrándulása és Sam melletti kiállása mutat túl a már jól ismert sémákon. A rendezőnek ugyanakkor nincsenek illúziói. Végül Max sem tehet mást, mint hogy otthagyja az őrült várost és a megzavarodott médiát.