Antonio Spadaro olasz jezsuita, a számítógépes technológiák egyházi szakértője az eseménnyel kapcsolatban kiemelte: „A vallási üzeneteket nem elegendő közzétenni, meg is kell osztani őket másokkal.” Márpedig kétségtelen, hogy a világhálós közösségi oldalak révén pillanatokon belül sok százmillió emberrel oszthatjuk meg gondolatainkat, életünk történéseit. Nem véletlen, hogy XVI. Benedek már korábban is hangsúlyozta: a Twitter, a Facebook és társaik nagyszerűen segíthetik az evangélium hirdetését, a csend és az imádság elmélyítését.
Nyolcvanegy esztendővel ezelőtt történelmi újdonságnak számított, amikor XI. Piusz a Vatikáni Rádió hullámhosszán az első pápai rádióüzenetet intézte a világhoz. Ma már egészen természetesnek érezzük, hogy egy vallási vezető a technológiát az evangelizáció szolgálatába állítja. A Twitter felhasználójaként a pápának is hozzá kell szoknia a tömör fogalmazásmódhoz, hiszen ebben a műfajban egy-egy üzenet mindössze száznegyven írásjelből állhat, vagyis a szerző csupán egyetlen pontosan fogalmazott, mélyen szántó összetett mondatra szorítkozhat.