Így hívjon segítséget hajléktalan emberhez

Fotó: Merényi Zita

 

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat öt jótanácsa azok számára, akik segítséget hívnak hajléktalan emberekhez:
1. A bejelentő maradjon higgadt, szánjon időt a segítségnyújtásra. Álljon meg a helyszínen, győződjön meg a pontos címről, és onnan telefonáljon. Adja meg a telefonszámát, hogy szükség esetén visszahívhassák.
2. Szólítsa meg a hajléktalan embert. A diszpécser segít abban, hogy mit kell kérdeznie. Vizsgálja meg a környezetet: vizes-e a segítségre szoruló ember ruhája, van-e esetleg sérülése.
3. Próbáljon meg pontos választ adni a diszpécser kérdéseire, és szóljon, ha bizonytalan valamiben.
4. Legyen türelmes, amíg a diszpécser utánanéz a háttér-információknak, beazonosítja a helyszínt, egyértelműsíti a bejelentőtől kapott tájékoztatás részleteit. Ez több percet is igénybe vehet. Előfordulhat, hogy a diszpécserek egyszerre több ügyet koordinálnak.
5. Ha valamilyen sürgős teendő adódik a helyszínen, kövesse a diszpécser iránymutatását.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat diszpécserközpontjába ezen a télen eddig mintegy 650 telefonhívás érkezett. A bejelentést követően a diszpécser krízisautót küld a helyszínre, súlyosabb esetben értesíti a mentőszolgálatot.

A budapesti hajléktalanellátó diszpécserközpont a 06/1-338-4186-os telefonszámon hívható.

Forrás: Magyar Máltai Szeretetszolgálat

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .