A magyar dizájn egyik legfontosabb vállalata a több mint százötven éves pécsi gyár. A cég a századfordulós fénykor idején a legnevesebb művészekkel, köztük Rippl-Rónai Józseffel, Walter Crane-nel és Lechner Ödönnel dolgozott együtt. Néhány éve a Zoób Katival készített ékszerkollekció aratott sikert. Legutóbb pedig Patrizia Gucci, az olasz cégalapító dédunokája hagyta rajta kézjegyét a híres magyar porcelánon. Az új étkészlet valószínűleg nem győz meg mindenkit. Azok számára, akik a múlt század fordulójának mintáit várják vissza, bizonyára csalódást is okoz. Ám az irány mégiscsak ígéretes.
Péterné Marosy Katalin, a vállalat vezérigazgatója 2009-ben találkozott először Patrizia Guccival a művésznő budapesti kiállításán. A közös munka lehetősége nyomban kibontakozott. Az olasz alkotó által küldött szín- és motívummintákból választották ki az új kollekción látható fekete, matt arany és lazacszín kombinációt, valamint a virágmotívumot. A végső megjelenés Bubreg Balázs, a Zsolnay festőművész- grafikusának munkája.
Az étkészlet mintegy hatvan darabból áll. Díszítéséhez összesen tizenöt gramm tizennyolc karátos aranyat használtak fel, és kilencféle porcelánkészítési eljárást alkalmaztak. Az 1800-as évekből származó különleges technológia eredményeként halványsárga színű porcelánok születtek, amelyek a klasszikus irányt képviselik. A porcelán fényes, hibátlan fekete színe is különleges. Kidolgozása valódi technikai bravúr. A csak megrendelésre kapható étkészlettel a Zsolnay olyan réteget céloz meg a hazai, illetve a nemzetközi piacon, amely a minőséget meg tudja fizetni. Vagyis a képen látható tányérok csak kevesek ünnepi asztalát díszítik majd. Ám ha valódi sikert hoz az újra magára találó Zsolnay-manufaktúrának, arra majd mindannyian büszkék lehetünk.