Az evangéliumi üzenet lényege változatlan, az egyháznak azonban meg kell tanulnia, hogyan tudja azt átadni az új nemzedékeknek, mégpedig az új technológia és az új kommunikációs szemlélet felhasználásával. Az új médiakultúra multimédiás és interaktív. Az új technológiák révén „fokozatosan kialakul egyfajta globális kommunikációs rendszer”, amelyben a médiumok együttesen vesznek részt, és a közönség is hozzájárul a tartalom kialakításához – mutatott rá a pápa, majd hozzátette: „Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megkérjem az egyházi tájékoztatásban dolgozókat és a lelkipásztorkodással foglalkozókat, hogy éljenek az új technológiák nyújtotta evangelizációs lehetőségekkel.”
Új elnök az UCIP élén
Október 30. és november 1. között tartotta általános közgyűlését Rómában az UCIP, a világ katolikus újságíróinak szövetsége. Az osztrák Bernhard Sassmann személyében a szervezet új elnököt választott, aki a MAKÚSZ kérdésére elmondta: letisztultabb szervezeti struktúrát és hatékonyabb döntéshozatalt szeretne. A válság közepette különleges szerepe lehet a katolikus újságíróknak, főleg a világi médiumokban, hiszen most lehetőség van arra, hogy modernebb stílusban, közérthetőbben, az új technológiákat is igénybe véve fogalmazzák meg üzenetüket, és tájékoztassanak. A közgyűlésre érkeztek katolikus újságírók Burkina Fasóból, Elefántcsontpartról, Dél-Afrikából, az Egyesült Államokból, Japánból, Brazíliából; Európát Olaszország, Svájc, Ausztria, Belgium és Magyarország képviselte. A találkozón megvitattak egy új dokumentumot is, amely azt vizsgálja, milyen szerepe és felelőssége van a katolikus médiának a jelenlegi gazdasági válság enyhítésében, valamint hogy miképpen érhető el a világon a szociális igazságosság. Az UCIP következő világkongresszusát a tervek szerint Afrikában, Burkina Fasóban rendezik meg
Híreinket a Magyar Kurír, a Vatikáni Rádió, a KAP, a SIR,
valamint a Die Presse anyagaiból válogattuk. 2010-ben.