Csizy Judit, a Pure Fashion Hungary program egyházi felelőse elmondta: a 2007 szeptemberében megrendezett budapesti városmisszió kegyelmei és lelkesedése adták az ötletet, hogy Magyarországon is divatmissziós program szervezésébe fogjunk. A városmisszió sokszínű eseményei bátorítottak föl minket, hogy Isten országát építeni, ilyen különleges körülmények között a divat világában és annak eszközeivel is lehet, sőt érdemes. A Pure Fashion (magyarul: Tiszta divat) programot – mely a Regnum Christi mozgalom hivatalos apostoli munkája – néhány család indította el az Egyesült Államokban nyolc évvel ezelőtt, és ma már fiatal lányok ezreit vonja be Amerika és Európa számos területéről. Gondos és alapos munkát igényelt, hogy a program a magyar kulturális körülmények között is sikeres és hatékony lehessen. A divatmisszió, egy hiten alapuló program a katolikus egyház támogatásával a 14 és 18 év közötti fiatal lányokat tanítja olyan életvitelre, melyben Isten gyermekeihez illő méltósággal élnek és öltözködnek. Segíti őket, hogy magabiztos személyiségekké váljanak, akik az egyszerűség és a tisztaság erényeit élik meg iskolájukban és közösségeikben.
Nyolc hónapos képzési program keretében – amely magában foglalja a nyilvánosság előtti beszéd, viselkedés és szociális érzékenység kérdéseit, a hajápolás és sminkelés művészetét, a mozgáskultúrát, és még sok mást is – a részt vevő lányok, vagyis a Pure Fashion modellek megtanulják, mennyire fontos, hogy az életüket Isten akaratával összhangban éljék, és a szív, a gondolkodás és a test tisztaságán keresztül hiteles „modellekké", vagyis példaképekké váljanak. Ebben a felkészülésben Magyarországon is neves szakemberek segítették a lányok munkáját, az etikettképzésben például Habsburg Christiana főhercegnő, a beszédkultúrában Süveges Gergő (aki a gálaestet is konferálta), az öltözködésben és mozgáskultúrában Szőnyi Kinga és még sokan mások. Az első évben harmincegy fiatal vett részt a képzésben, összesen nyolc iskola képviseletében.
A Pure Fashion Divatmisszió arra is törekszik, hogy pozitív hatást gyakoroljon a divatiparra azáltal, hogy a fogyasztókat olyan ruhák és kiegészítők vásárlására ösztönzi, amelyek szépek és divatosak, mindemellett egyszerűek, és tisztelik a női méltóságot. Ezáltal új trendeket alakít ki az egyszerű, életkorral harmonizáló ruházat gyártásához és marketingjéhez, beleértve a nők méltóságát tisztelő, szexuálisan nem kihívó reklámokat. A divatipar vezetőiből álló hálózatot épít ki, amely széles társadalmi rétegek számára ajánl követhető mintát. Magyarországon is sok divatcég egyetért törekvéseinkkel, és ilyen rövid idő alatt is komoly támogatók álltak programunk mellé. Vancsura Lilla, a Pure Fashion Hungary vezetője elmondta, az igazi szépségnek az ápolt külső mellett a tiszta és Krisztust sugárzó szív is része kell hogy legyen. A fiatalok a példamutatás, a stílus, a nagylelkűség, a bizalom és a tisztaság erényinek megélésével válhatnak hiteles keresztényekké kortársaik körében, és mindehhez Isten kegyelme adja az erőt és a bátorságot. A gálaesten bemutatott tánckoreográfiák, dalok és pantomimjelenet szintén arra hívták föl a figyelmet, hogy lehetséges a divatot tisztává, a tisztaságot pedig divattá tenni, ahogyan a magyar program – lányok által választott – szlogenje is kifejezi: „Tiszta szív, tiszta divat!”
(További tudnivalók a programról: www.purefashion.hu.)