A dokumentumban – amely a tisztelet, a párbeszéd és a barátság kultúrájáért emel szót – a Szentatya megállapítja: az új digitális technikák alapvető változásokat hoztak az emberi kapcsolatokban. Ezek a változások különösen szembetűnőek a fiatalok esetében, akik az új technikákkal szoros kapcsolatban növekednek, és otthon érzik magukat a digitális világban. A pápa idén elsősorban a „digitális nemzedékhez” intézi üzenetét, a fiatalokkal szeretné megosztani gondolatait az új technológiákhoz kapcsolódó óriási lehetőségekről, amelyek, ha jól használják őket, elősegítik az emberi szolidaritást. Henrique de Castro, a Google vezérigazgatója a január 23-i bemutatón megállapította: a globalizáció és a közösség hiánya miatt aggódó világunkban a technológia összehozza az embereket. Közel másfél milliárd ember használja az internetet. Ez a tendencia felgyorsulóban van. A következő öt évben megduplázódik majd azok száma, akik mobiltelefonjukon keresztül kapcsolódnak a világhálóra. Egyre több intézmény használja fel a rendszer által biztosított lehetőségeket. A YouTube lehetővé teszi, hogy az emberek erősítsék a már létező közösségeket, és újakat teremtsenek a közös érdeklődés és hit alapján – helyi és globális szinten egyaránt. Minden percben tizenöt órányi anyag kerül fel a YouTube-ra. Kommunikációs forradalom zajlik, és a videó vált a világ egyik közös nyelvévé. A Google internetes keresőn többen írják be az „Isten” szót, mint a „híresség” kifejezést. A katolikus egyház megértette ennek az internetes lehetőségnek a fontosságát és felkarolta azt. Az egyház hosszú múltra tekint vissza az új kommunikációs módok felhasználásában – mutatott rá a Google egyik vezetője. A YouTube tökéletes párosítása a folytonosságnak és az innovációnak, amely összekapcsolja a globális katolikus egyházat. Mérföldkőnek nevezte a vatikáni kezdeményezést, amely a jövőben izgalmas fejlesztéseket ígér.