A részletekben rejlő történelem

A Magyar Nemzeti Galéria – amely nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy átfogó képet adjon a XVI-XVIII. századi késő reneszánsz művészetről Mátyás király öröksége a gótikától a barokkig című tárlatán – rendhagyó sajtótájékoztatót tartott, amelynek során bepillantást engedtek a restaurátor-műhelybe. Juhász István főrestaurátor és munkatársai elsősorban azokat a táblaképeket mutatták be, amelyek a március 29-én nyíló reneszánsz kiállításon lesznek először láthatóak a nagyközönség számára.

A sajtótájékoztató nemcsak az újságírók, hanem minden leendő érdeklődő számára üzente: a tárlat látogatásakor gondoljunk a szakemberekre, akik gyakorlatilag évek óta dolgoznak a kiállítás létrejöttéért. Emellett pedig ne sajnáljuk az időt tüzetesebben megvizsgálni a műtárgyakat, hiszen azok nemcsak általánosságban mesélhetnek a korról, amelyben megalkották őket, hanem apró részleteikben sokat elárulnak az emberekről is, akiknek ezek a több évszázados kincsek még mindennapi tárgyak voltak. Például azokról, akik „szent igazságszolgáltatásként” kiégették a Szent Katalin vértanúságát ábrázoló táblán a hóhér szemeit. Vagy azokról, akik a templomi karzatról kihajolva fejjel lefelé belevésték nevüket a valószínűleg Nagyszebenből származó mellvéd Ézsaiás (Izajás) prófétát ábrázoló táblaképébe.

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Magyar Kurír - Új Ember
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.