A rendszer az önkéntességen és a bizalmon alapul. A mozgalomban részt vevő adakozók nem teszik fel a kérdést, vajon ki dönti el, ki minősül rászorulónak, ahogyan azt sem firtatják, honnan tudhatják, hogy az üzlet vagy a szolgáltató nem könyveli-e el saját bevételeként a plusz egy termék árát…
A program egy nápolyi kávézóból indult világhódító útjára, ahol 1900 körül vált szokássá, hogy a tehetősebb vendégek kifizettek egy pluszkávét és egy el nem fogyasztott pékárut is – innen ered a mozgalom nemzetközi elnevezése: Suspended Coffee, azaz „felfüggesztett kávé”.
Magyarországon egyre szélesebb körben terjed a kezdeményezés: kávézókon és pékségeken túl kisboltok, zöldségesek, használtruha-boltok, fodrászatok, játszóházak, egészségügyi intézmények, múzeum és színház is csatlakozott már a mozgalomhoz. Ha a hely, ahová betérünk, részt vesz a programban, azt egy +1 feliratú kávéscsészét ábrázoló logó jelzi a bejárati ajtón.
A mozgalom lényegében szájhagyomány útján terjed. Hiszen nem csupán a szolgáltatókhoz kell eljuttatni a hírt, hogy minél többen csatlakozzanak a kezdeményezéshez, de a környezetünkben élő rászorulóknak is értesülniük kell arról, hogy hol kaphatnak egy apró, de számukra sokat jelentő segítséget.
További információ: facebook.com/adjegyetajandekbaÜzletek és szolgáltatók az adjegyetajandekba@gmail.com címen csatlakozhatnak a programhoz.