A pályázat nyertesének olyan rendszert kell kialakítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télennyáron, éjjel-nappal kerékpározhassanak, és használat után egy tetszőleges állomáson leadhassák a bringát. A feladat nagy: magában foglalja a gyűjtőállomások megtervezését, hetvenöt terminál legyártását és telepítését, szoftverek biztosítását a rendszer működtetéséhez, és egy mobiltelefonos alkalmazás kifejlesztését. Összesen ezeregyszáz kerékpárral indul majd a vállalkozás. Szükség lesz egy karbantartóműhelyre is, és a bicikliket a gyűjtőállomások között szállító járműparkra.
A Belvárosban átlagosan háromszáz–ötszáz méterenként alakítanak ki egy dokkoló-állomást. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a Belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipót-városban, Ferencvárosban és a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer. A BuBi által érintett terület észak–déli tengelye a Margitsziget–Budafoki út, kelet–nyugati tengelye pedig a Déli és a Keleti pályaudvar között húzódik majd. Mintegy ezerötszáz dokkolót építenek ki ezeken a helyeken, amelyek fogadják az egyedi alkatrészekből épült kerékpárokat.
Elvárás, hogy a bicikliket a férfiak és a nők is kényelmesen tudják használni, legyen rajtuk graffitiálló bevonat, tömlő és szelep nélküli abroncs, külön működtethető első és hátsó fék, váltó, valamint csomagszállításra alkalmas tároló.