Jön a BuBi!

A pályázat nyertesének olyan rendszert kell kialakítania és üzemeltetnie, amely alkalmas arra, hogy a felhasználók télennyáron, éjjel-nappal kerékpározhassanak, és használat után egy tetszőleges állomáson leadhassák a bringát. A feladat nagy: magában foglalja a gyűjtőállomások megtervezését, hetvenöt terminál legyártását és telepítését, szoftverek biztosítását a rendszer működtetéséhez, és egy mobiltelefonos alkalmazás kifejlesztését. Összesen ezeregyszáz kerékpárral indul majd a vállalkozás. Szükség lesz egy karbantartóműhelyre is, és a bicikliket a gyűjtőállomások között szállító járműparkra.


A Belvárosban átlagosan háromszáz–ötszáz méterenként alakítanak ki egy dokkoló-állomást. Az első ütemben a dél-budai egyetemvárosban, a bel-budai Vízivárosban, a Belvárosban, Terézvárosban, az Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipót-városban, Ferencvárosban és a Józsefváros belsőbb területein épül ki a rendszer. A BuBi által érintett terület észak–déli tengelye a Margitsziget–Budafoki út, kelet–nyugati tengelye pedig a Déli és a Keleti pályaudvar között húzódik majd. Mintegy ezerötszáz dokkolót építenek ki ezeken a helyeken, amelyek fogadják az egyedi alkatrészekből épült kerékpárokat.

Elvárás, hogy a bicikliket a férfiak és a nők is kényelmesen tudják használni, legyen rajtuk graffitiálló bevonat, tömlő és szelep nélküli abroncs, külön működtethető első és hátsó fék, váltó, valamint csomagszállításra alkalmas tároló.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .