Makk Károly Szerelem című filmjét sokféleképpen lehet értelmezni. Szerintem leginkább a várakozásról szól. Nagyobb részben Déry Tibor Két asszony című novellája adja meg az alapot, a Szerelem című írás csak az utolsó tizenöt percben veszi át a helyét. A két asszony —a feleség (Törőcsik Mari) és az idős, ágyhoz kötött anya (Darvas Lili) — egyaránt hazavárja a szeretett férfit. Míg Luca tudja, hogy a férje börtönben van, addig az anyát abban a hitben tartja, hogy fia Amerikában filmet forgat. Mert így talán könnyebb a várakozás.
Az anya számára már csak a múlt létezik, az is csak fel-felvillanó, halvány emlékfoszlányokként. Luca azonban keményen küzd — férje miatt a munkahelyéről is elbocsátják. Számára még létezik jövő, bár csak sejthetjük, honnan nyeri kilátástalannak tűnő várakozásához a lelkierőt.
A film legdrámaibb jelenete az, amikor a férfi (Darvas Iván) váratlanul hazaérkezik. Itt már nincsenek szavak, csak gesztusok. A rendezőnek és a két szereplőnek itt valami olyat sikerült bemutatni, amit a filmművészetben csak kevesek tudtak. Nem a véletlen műve tehát, hogy ez az alkotás bekerült minden idők legjobb tizenkét magyar filmje közé, Törőcsik Mari és Darvas Lili pedig elnyerte az 1971-es cannes-i filmfesztivál különdíját.