Soha és sehol nem élünk leláncolva, sokszor mintha mégis lehetetlen lenne megmozdulni: kötelességeink, rutinjaink, restségünk miatt könnyen tehetetlennek érezhetjük magunkat. Ám ez csalóka látszat: majdnem minden rajtunk, a mi választásainkon múlik! Számomra erről is szól az m2 hétfőn, 19.05-kor kezdődő, 2002-ben készült sorozata, a Therese nővér.com.
Miskolci diákként mindig nagyon vártam, milyen helyezést ér el a lelkészségen dolgozó ferences nővér az egyetemi napok pingpongbajnokságán. Mivel korábban országos bajnok volt, általában nemigen akadt legyőzője. A francia sorozat szerzetes nővére is efféle vagány, korszerű jelenség: régen nyomozó volt, és most – harminckét rész erejéig – kénytelen újra a szolgálat e formáját is gyakorolni.
Hasonlóan önfeláldozó az m2-n pénteken látható, 2003-as parádés vígjáték, a Csak Ön után! hőse (Daniel Auteuil), aki a legevangéliumibb csetlés-botlással próbálja életből elvágyódó barátját istápolni. A Tv2 szombat esti filmjében pedig (Rob-B-Hood, 19.35) Jackie Chan vágyódik el, de nagyon: pótpapa lesz ugyanis belőle, és komoly érdeke fűződik hozzá, hogy jó apa váljék belőle. Ha sikerül, lerázhatja magáról hitelezőit, a rá fenekedő nehézfiúkat és a rendőröket. Noha eddig haszontalan életű volt, egy gyermek talán embert faraghat belőle. De csak ha sikerül őszintén vágynia arra, amitől legszívesebben azonnal megszabadulna: a pelenkázás és az estimese-mondás gyönyörűségeire…
És végül vágyódjanak el velem együtt a jelen talmi médiavilágából a Hogy volt!?… című, vasárnap délutáni, maratoni műsorral (m1, 13.05), amely üdítő bátorsággal üzen hadat a klipszerűség érthetetlen divatjának, és okosan él az MTV archívumának kincseivel. Ezúttal Katkics Ilona rendezői pályafutását ismerhetjük meg, akinek nevéhez főként emlékezetes ifjúsági filmek (Kincskereső kisködmön, Tündér Lala, Csutak a mikrofon előtt, A kisfiú és az oroszlánok, Barátom, Bonca) fűződnek.