Az 1948-as államosítást követően 1994-ben indulhatott újra Szombathelyen a premontrei rend égisze alatt működő iskolai oktatás. A rendalapító Szent Norbert nevét viselő gimnáziumban az újraindulást követő években mintegy háromszáz diák tanult. Mára ez a szám a hatszázat is meghaladja. Ezért az intézményben nem egy esetben szinte lehetetlen a minőségi oktatás megvalósítása – mondta el köszöntőjében Véghné Busics Hilda, az iskola igazgatója. Hozzátette: a harmincnyolc-negyven fős osztályok nyelvi csoportokra bontását legtöbbször nem lehet megoldani, gondot jelent a mindennapos testneveléshez, valamint a művészeti órák megtartásához szükséges alapvető feltételek biztosítása, és hiányzik a közösségi tér is.
A kormány kilencszázmillió forint összegű támogatásának köszönhetően hamarosan egy háromszintes, tetőtér-beépítéses épület segíti majd a problémák orvoslását. Az új épületben tánctermet, sporttermet, művészeti termet, két osztálytermet, csoporttermet, nyelvi termeket, közösségi teret, mosdót és zuhanyzót alakítanak ki, és egy liftet is üzembe helyeznek. Ezen túlmenően megújul a sportpálya és az udvar is – jelentette be az igazgató.
Az alapkövet Fazakas Z. Márton OPraem csornai apát és Soltész Miklós egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár helyezte el az iskola diákjai, pedagógusai, dolgozói és a meghívott vendégek jelenlétében.
Az ünnepségen aláírták a Premontrei Rendi Szent Norbert Gimnázium és az Oktatási Hivatal között létrejött együttműködési megállapodást, amely alapján a gimnázium bázisintézményi címet kapott. Tóth Ferenc, az Oktatási Hivatal Zalaegerszegi Pedagógiai Oktatási Központjának főosztályvezetője ismertette az egyezmény lényegét. A hivatal tavaly decemberben Vas és Zala megyei intézmények számára is pályázatot hirdetett a cím elnyerésére. A bázisintézmény feladata, hogy az oktatás-nevelés egyes területein elért eredményeit, jó gyakorlatait megossza és más intézményeknek is átadja. A premontrei gimnázium azért kaphatta meg ezt a címet, mert a mindennapos nevelési-oktatási tevékenységében helyet kapnak a kor elvárásaihoz igazodó szakmai innovációk, amelyek példát jelenthetnek más iskolák számára.
Forrás és fotó: Szombathelyi egyházmegye