Jézus megtestesülésére emlékezve az anyák és a megszületendő magzatok tiszteletére tartottak szentmisét a budaszentlőrinci pálos kolostor romjai között, Hesz Attila pálos szerzetes vezetésével. Az atya hangsúlyozta, hogy a magyar nő mindig a Boldogasszonyt tekintette nőisége örök példaképének, a magyar férfi pedig a Boldogasszony földi mását látta feleségében…
Pitti Katalin megrendítő előadásában (képünkön) az Ómagyar Mária-siralom szavaival emlékeztek meg a szentmise résztvevői azokról a magzatokról, akik nem születhettek meg, s fohászkodtak azokért az édesanyákért, akik világra hozzák a nemzetet gazdagító jövő nemzedéket. „Kegyes szemeiddel tekintsd meg népedet, // Segéld meg áldásra magyar nemzetedet” – hangzott fel a sóhaj a hidegtől didergő hívek ajkán.
A szertartás végén az operaénekesnő művészként és édesanyaként az ember természetes lényére hivatkozva hangsúlyozta, hogy a nő legfőbb hivatása az élet továbbadása. Saját legfontosabb feladatának azt tartja – mondta – , hogy a művészet által, „simogatva, felemelve vagy hívogatva”, felmutassa nőiségének legszentebb, legszebb kincseit. A férfi művésznek pedig egy dal vagy zenemű megszólaltatásakor – lényén átszűrve – férfiúságának legnemesebb értékeit kell megmutatnia. „Ha a teremtő megajándékozott egy olyan tehetséggel, amelyet folyamatos, állandó munkával ápolni, fejleszteni kell, akkor ennek a tehetségnek a gyümölcseit a természetesség szeretetével úgy kell átnyújtanom az emberek számára, hogy a megszólaltatott alkotás – az esztétikai élményen túl – élni is segítse őket. Ez a legfőbb küldetése az előadóművésznek” – fogalmazta meg hivatásának lényegét a művésznő.
Fotó: Cser István