A rendezőnek — csakúgy, mint a Mementóval — ismét sikerült egyedi filmet forgatnia. Williamset ezúttal nem komikus, hanem drámai oldaláról ismerhetjük meg, míg Al Pacino egyetlen figurába sűríthette pályafutása valamennyi zsaruszerepét. Kettejük macska-egér játéka felborítja a megszokott, „a rendőr szalad a bűnöző után” sémát. Találkozásaik után már nem egyértelmű, ki az üldöző és ki az üldözött. Párharcuk remek alkalom arra, hogy a két színész tudása legjavát mutathassa meg a nézőnek.
Míg ők mindvégig statikusak maradnak, addig a Hilary Swank által megformált Ellie Burr nyomozó lassan felnő a feladatához. Kezdetben csodálattal néz a nagy Dorner felügyelőre, ám a végén — kiderítve az igazságot — rá kell jönnie: a bálványozott rendőr „kudarcából többet tanult, mint sikereiből”.
A filmbeli állandó világosság jelzi, hogy senki nem bújhat meg a sötétség védelmében, sem valódi, sem átvitt értelemben. Mert a végén úgyis fény derül mindenre. És nem csak Alaszkában.