Olvasni az éneket

 

Hogy fogadják ezt a gyerekek – kérdem Anikótól –, nem tartják túl komolynak vagy komornak? „A gyerekek nyitottak. Amit szívvel-lélekkel, őszintén tárunk eléjük, azt szívesen veszik. Ugyanolyan lelkesedéssel éneklik a gregoriánt, mint a népdalt.” Pedig a latin szöveg nem mindig könnyű.


 

Az iskola általános fölfogásához híven a tanárnő is a Kodály-módszert követi. (Amelyről sok helyen már csak beszélnek idehaza, ahelyett, hogy alkalmaznák.) Itt őrzik és gyakorlattá teszik a kodályi gondolatot: a kotta kódolt nyelv. Ugyanúgy lehet olvasni, mint bármely szöveget.

Anikó türelemmel „kíséri” a hangokat. A kicsinyek teli torokkal énekelnek, aztán hetedikben, amikor kamaszodnak, kissé visszafogottabbá válnak. Persze sok függ az osztály szellemiségétől – osztja meg a tanárnő tapasztalatát.

Többnyire együtt énekel az osztály. Népdalok, egyházi énekek, később a zenetörténet híres, könnyebben elsajátítható áriái és kórusművei szólalnak meg – sok hangon, szép érzelmek hangszínével.

A tanárnő zenészcsaládban él. Férje operaénekes, Klára lánya a szegedi egyetem magánének szakára jár, a két, ugyancsak távol tanuló fiú is járatos a zenében, legutóbb karácsonykor alkalmi kórust alakítottak odahaza. Három szólamban fújták, említi rájuk gondolva Anikó.

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Magyar Kurír - Új Ember
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.