Az egyik legjellemzőbb így szól: „A szüzek örvendezve s gyertyával kezükben mennek ma a lelki Szövétnek előtt, és áhítattal bevezetik őt a szentek szentélyébe.” Ünnepélyes felvonulásnak, illetve bevonulásnak vagyunk tanúi. Egy másik ének pedig bemutatja a célt: Mária azért vonult be a templomba, hogy ő „legyen a mindenek Királyának isteni trónja, palotája, nyughelye és tündöklő lakása”.
Mind az ünnepi, mind a naponként végzett szent liturgiában hasonló ünnepélyességgel végzett bevonulásnak lehetünk tanúi és résztvevői. Igaz, hogy mindkettő, a kis- és a nagybemenet is, az Úr Jézusra vonatkozik, ám mivel Mária elszakíthatatlan egyszülött Fiától, így misztikusan értelmezve ő is benne van mindkét eseményben.
A kisbemenet – amikor a pap az evangéliumos könyvvel tart körmenetet az oltár körül és viszi a hívek elé – azt az üdvtörténeti eseményt tárja a szemünk elé, hogy Jézus bejárta a városokat és a falvakat, hirdette Isten országának evangéliumát, meggyógyított minden betegséget és minden bajt a nép között (Mt 9,35), s ekkor „vele volt a tizenkettő és néhány asszony” (Lk 8,2). Nyilvánvalóan közöttük lehetett Mária is. Mint ahogyan a „bölcsességként” felmutatott könyv lapjain is ott rejtőzik, a háttérbe húzódva.
A nagybemenet – amikor a pap az előkészületi asztalról ünnepélyesen viszi az oltárra a felajánlott kenyeret és bort – már a virágvasárnapi bevonulást jeleníti meg. Az önkéntes áldozatra érkező Jézust köszöntjük benne, s a „mindenek királyaként” fogadjuk őt, akit nemcsak az angyali rendek vesznek körül láthatatlanul, hanem mi is. A jeruzsálemi bevonulásnál minden bizonnyal ott volt Mária is, mint ahogyan a keresztúton is, amikor „nagy tömeg követte, asszonyok is, akik jajgattak és sírtak miatta” (Lk 23,27). A diszkoszon az Istenszülő tiszteletére elhelyezett háromszögletű kenyérdarabka pedig kifejezetten őt jeleníti meg.
Bár a mi magyar egyházunkban nem szokás, de a görögkatolikus melkiták mind két menetet igen nagy ünnepélyességgel tartják meg templomaikban. Körmeneti kereszttel, lobogókkal, gyertyákkal, lampionokkal kísérik a szentélyből kijövő papságot a templom főbejáratáig, s onnan vissza a szentély ajtajáig. Jézussal együtt Máriát is köszönthetik, nem csupán ők, de mi is.