Befejezés előtt Mel Gibsonnak a feltámadásról szóló filmje

Fotó: Kathnet

 

Mel Gibson Izraelben, Marokkóban és több európai helyszínen forgatott filmjének középpontjában a Jézus halálát követő három nap áll, az az idő, amellyel más filmek eddig még nemigen foglalkoztak – nyilatkozta Alfonso Méndiz, a Katalóniai Nemzetközi Egyetem kommunikációtudományi karának professzora. A beszámolók szerint a film a sírba tétellel kezdődik, és arról a feltámadásig eltelt három napról szól, amelyet Jézus tanítványai félelemben éltek meg. A történet végül a feltámadásban csúcsosodik ki.
Méndiz professzor szerint a film azokkal a pletykákkal is foglalkozik, amelyek Jézus halála után Heródes palotájában szárnyra keltek. Az alkotásban nagy hangsúlyt kap Poncius Pilátus, Kaifás zsidó főpap és Júdás apostol alakja, illetve a hatalom és a hatalomvágy kérdése.
A film költségvetése 20 millió dollár (mint­egy 5,6 milliárd forint) körül mozog – jelentette be a Samuel Goldwyn Films. Amint A passióban, úgy a most készülő filmben is Jim Caviezel játssza Jézust. Mária szerepét Maia Morgenstern, János apostolét Christo Schiwkow, Péterét pedig Francesco De Vito alakítja. Dan Gordon nevéhez köthető a film forgatóköny­vének első feldolgozása, amit aztán Randall Wallace jelentősen átdolgozott.
Caviezel 2018-ban egy, a USA Today című amerikai napilapnak adott interjúban arról beszélt, hogy a készülő alkotás a történelem legnagyobb filmje lesz. Úgy vélte, egyes részletei bizonyosan sokkolni fogják a nézőt. De filmjében Gibson nem akarja átlépni a „túlvilág határát” – fogalmazott a színész. A rendező pedig egy másik alkalommal úgy nyilatkozott, hogy filmjének nem csupán a feltámadás lesz a témája, hanem mindazok a történések is, amelyek kapcsolatban álltak ezzel a rendkívüli eseménnyel.
A bevételt tekintve – több mint 600 millió dollár (mintegy 169,5 milliárd forint) – A passió tekinthető az eddigi legsikeresebb vallási témájú filmnek. A Krisztus szenvedéséről szóló, 2004-ben bemutatott alkotás kezdettől fogva a kritikák kereszttüzében állt; egyebek mellett kifogásolták benne az erőszak túlzott ábrázolását. Az arám, héber és latin nyelven forgatott mozi alapját a négy evangélium mellett az Ágoston-rendi nővér, Boldog Emmerich Anna Katalin (1774–1824) A mi Urunk Jézus Krisztus kínszenvedése című könyvének Clemens Brentano (1778–1842) német író tollából származó irodalmi feldolgozása adta, és természetesen Mel Gibson személyes értelmezése.

Forrás: Kathpress
Fordította: Trauttwein Éva

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .