Amikor a férj és a feleség megérti ezt, önátadásuk megszenteli őket – mondta előadásában Cliff Ermatinger, a Krisztus Legionáriusai kongregáció tagja a Párbeszéd Házában, május 1-jén. Az Amerikai Egyesült Államokból érkezett szerzetes előadás-sorozatában II. János Pál pápa tanítását ismerteti a test teológiájáról – ezen első alkalommal az „eredeti egységről” és „eredeti mezítelenségről” beszélt.
A Teremtés könyve második fejezetében arról olvashatunk, Ádám úgy merül álomba, hogy vágyik saját kiteljesedésére – ez megelőzi az új teremtést. Isten megalkotja a feleségét, egy segítőtársat. Mit jelent a segítőtárs? Nem azt, hogy a nő főz és mosogat. A feleség a férj oldalából, vagyis legmélyebb természetéből részesedett. Ádám megcsodálja feleségét, áldásként éli meg Isten tervét, felfedezik saját értéküket és méltóságukat. Mindketten személyek, akik az egységre vannak teremtve. Az Ádám és Éva közötti szentség egy másik egységre mutat rá: arra, amely a végső időben Istennel valósul meg.
Az eredeti egység alapja az emberi természetben való egység. A férfi és a nő kiegészítik egymást, és ezt Isten egy magasabb szintre emeli. Ez a terve Ádám és Éva, a férfi és a nő – az egész emberiség számára. Fontos azonban, hogy férfiról és nőről van szó! A kettejük közötti különbség Isten terve szerint gyümölcsöző, igazi egység. Ez hiányzik a homoszexualitásból. Nincs igazi egység közöttük, mert nincs igazi különbség köztük, és nem termékenyek – emelte ki Ermatinger atya.
„A férfi és a nő mezítelenek voltak, de nem szégyenkeztek. Ádám és Éva a bűnbeesés előtt, bár házastársi kapcsolatban voltak egymással, mégis szüzek voltak. Nem féltek egymástól, végtelenek voltak egymás felé, teljesen megbíztak a kölcsönös önátadásban. Az eredeti bűnnel elvesztették ártatlanságukat, mely a belső egységet jelent” – idézte II. János Pált az előadó.
A pornográfia a halál civilizációjának terméke. Nem az a baj, hogy sokat mutat, hanem az, hogy túl keveset. A pornográfia eltorzította a szexualitás igazi értelmét, elveszi a lelki összetevőt, csak a testet mutatja.
A paradicsomi mezítelenség azt mutatja, hogy Isten jónak teremtett minket, megmutatja az ember igazi szépségét. Itt a szentség belépett a látható világba. A férfi és a nő a szentség kifejezője lehet a testében, hiszen a szentség nem választódik el a testi valóságtól. II. János Pál a mezítelenségről úgy beszél, mint egy határélményről, mert később, a bűnbeesés után szégyenkeztek miatta, el kellett takarniuk a testüket – fejezte be előadását Cliff Ermatinger atya.
(Cliff Ermatinger előadás-sorozatának következő részében, május 8-án „a test hitvesi jelentése”, „az ember mint ajándék” és „az eredeti ártatlanság” lesz a téma.)