A dicsőítés liturgiája (1.)

„Az ember arra van teremtve, hogy Istent, a mi Urunkat dicsérje…” – írja Loyolai Szent Ignác lelkigyakorlatai első fejezetében (23. pont). Nagy horderejű igazság tehát, hogy a dicsőítés teremtett mivoltunk célja, és ez a „rendeltetés” az Úr Jézusba vetett hit által még inkább átjár minket. Ez határozza meg a Jézusban hívők közössége, az egyház életét is. AII. vatikáni zsinat liturgikus konstitúciója így ír erről: „Az új és örök szövetség főpapja, Krisztus Jézus, magára véve az emberi természetet, a földi számkivetésbe magával hozta azt a himnuszt, amely a mennyei hazában öröktől fogva zeng. Az egész emberiséget maga köré gyűjti, hogy vele együtt énekelje az istendicséret ezen énekét” (Sacrosanctum Concilium, 83. pont). A dicsőítés tehát nem a mi istenkapcsolatunk teljesítménye, hanem elsősorban ajándék: Jézus maga tanít meg rá, adja szívünkbe és ajkunkra a Szentháromság és a Szentháromság személyei közötti örök Szeretet dicsőítését, ez tehát olyan kegyelem, amellyel, már csak „illemből is” élni kell, az Úr egyik legnagyobb kegyelme a hitben.

A mennyben örök dicsőítés van, így a zsolozsmánk mint a megváltottak közösségének imája is ezt a szüntelen, örök dicsőítést végzi, vagyis maga a liturgia, a szó legteljesebb értelmében: az Urat dicsérjük, és az ember ebben, ezáltal szentté lesz (vö. Sacrosanctum Concilium, 10. pont).

 

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Magyar Kurír - Új Ember
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.