A sajtótájékoztatón Gollerné Konyári Irén tehetséggondozásért felelős igazgatóhelyettes részletesen beszámolt az intézményben folyó munkáról. A tanulók kiválasztását a programra tanári megfigyelés, a diákok tanulmányi versenyeredményei és motivációja alapján végzik. A kiválasztottak tanulmányait mentorok segítik. A 2010/11-es tanévtől az ötödik és kilencedik évfolyamos diákok körében pszichológus vezetésével, IQ- és motivációs teszt segítségével választják ki a program résztvevőit.
A tehetséggondozás során három szinten foglalkoznak a diákokkal. A legszűkebb körbe a legkiválóbbak tartoznak. Ez évente nyolc-tizenkét tanulót jelent, akiknek a mentor tanár egy éven át személyre szabottan tehetséggondozó foglalkozásokat tart. A második körbe jelenleg hatvan fő tartozik – ők megyei szinten versenyeznek –, a legtágabb, a harmadik körbe pedig azok a tanulók, akik valamilyen versenyen megméretik magukat.
Az érdekes munka nem megterhelő a diákok számára: a legkiválóbbaknak az előrehozott vizsgák után nem kell órákra járniuk, hogy versenyekre készülhessenek. Tanulmányaik eredményét országos tanulmányi versenyeken bizonyítják: az előző négy tanévben harmincnyolc diákuk versenyzett országos döntőkben, és közülük többen dobogós helyezést értek el.
Kallós Béla, a természettudományi munkaközösség vezetője, a tehetségpont kapcsolattartója elmondta: a munka fontos területe a tehetség-tanácsadás, amelynek során segítenek megtalálni a megfelelő mentorokat, szakembereket, és kapcsolatot építenek ki külső műhelyekkel.
Az iskola diákjai a minisztérium által támogatott Út a Tudományhoz projekt több kutatóprogramjában is részt vettek, így néhányan eljuthattak a svájci CERN részecskefizikai kutatóintézetbe, és jelenleg is kutatnak a Debreceni Egyetemen, a digitális képfeldolgozás területén. Idegen nyelvű előadásokat hallgathatnak a Nyíregyházi Főiskolán, és többen bekapcsolódtak a Veszprémi Egyetem Erdős Pál matematikai tehetséggondozó program munkájába.