– Mit sikerült megvalósítani a tervezett átalakításból?
– Elértük, hogy minden fontos eseményről négy órán belül tájékoztatást tudunk adni. Szombaton és vasárnap is dolgozunk, így a hétvégék sem múlhatnak el úgy, hogy ne számoljunk be az ebben az időben történtekről. Ez utóbbi azért is fontos, mert az egyházi események legtöbbször szombatra és vasárnapra esnek. Egy online hírfelületet amúgy sem lehet hétvégére „bezárni”. Azon is változtattunk, hogy most már hangsúlyosabban vagyunk jelen a Facebookon. Erre azért volt szükség, mert látogatóink egyharmada és új olvasóink nagy része is a közösségi oldalakról érkezik. Napi olvasottságunk egyharmadával nőtt, jelenleg öt-tízezer között mozog. Manapság nagyobb hangsúly esik a képekre, ezért alkalmaztunk fotóst, és ezért teszünk fel oldalunkra, ahol csak lehet, képgalériát. A videotartalom aránya is növekedett az elmúlt egy évben. Írásaink minőségéért pedig egy olvasószerkesztő felel.
– Sikerült szorosabb együttműködést kialakítani a többi katolikus médiummal?
– A vasárnapi evangéliumok magyarázata, egy-egy fontos interjú vagy kép ma már sokszor az Új Emberrel való együttműködés eredményeként jelenik meg nálunk. A rádiókkal még keressük a közös utakat, de honlapunkon az ő bannerjeik is megtalálhatók, a Magyar Katolikus Rádiót és a Szent István Rádiót weboldalunkon közvetlenül is lehet hallgatni. Az egyházmegyei tévékkel – az egri Szent István Televízióval és a székesfehérvári stúdióval – kiemelkedően jó a kapcsolatunk. A katolikus identitású Bonum Televízióval is együtt dolgozunk.
– Hogyan látja, egy katolikus hírportálnak lehet missziós feladata?
– Jézus Krisztus missziós küldetése alól mi sem vagyunk kivételek. Híreinknek objektívnek kell lenniük, hogy azokhoz is eljuthassanak, akik nem hívők. Mi minden emberhez szólunk, ezért minden eszközt meg kell ragadnunk, és ott kell jelen lennünk, ahol a ma embere él.
– Ma már szinte minden korosztály használja az internetet, ám a fiatalok más forrásból nem is igen tájékozódnak. Sikerült őket is elérniük?
– Valóban, a szakemberek arra hívják fel a figyelmet, hogy a tizenkét és harminc év közötti korosztály már csak a közösségi oldalakat figyeli, abból válogat, ami e felületeken keresztül eljut hozzá. A közösségi oldalak bejegyzéseiben igyekszünk rövidíteni a híreinket, éppen azért, hogy a fiatalok számára is befogadhatóak legyenek. Többek között ezért is alakítottuk ki a honlapon megjelenő írásoknál azt a formát, hogy egy-egy hírt az elején – figyelemfelkeltésként – lényegre törően összefoglalunk, és egy képet illesztünk hozzá. Csak ez után következik a kifejtés. A híreken túl montázsokat is létrehozunk és megosztunk. Legutóbb például egy amerikai jezsuita tett fel a Facebookra egy képet, melyen az a felirat állt, hogy Jézus Isten selfie-je. Ezt mi is megosztottuk, mert az ilyen rövid, frappáns üzenetekkel sokkal könnyebb elérni a mai fiatalokat.
– Milyen tervei vannak a jövőben?
– A héten szeretnénk kijönni a Pápamobil nevű telefonos applikációnkkal, mely minden okos telefonon elérhető lesz. Itt valamennyi hírünk olvasható lesz majd. Az is a terveink között szerepel, hogy erősítjük a jelenlétünket a Twitteren és a Facebookon.
Fotó: Kissimon István