Elindulni Jézus szavára

A Szentírásból sok más, a Szentháromság titkához közelítő szakaszt is olvashatnánk e napon, egyházunk mégis e sorokat választotta, amelyek szépen illeszkednek az előző időszak evangéliumi üzeneteihez, és nagyon világosan kijelölik a keresztény ember helyét a világban. Jézus Krisztust az Atya küldte a világra túláradó szeretetéből, hogy megmentse mindazt, ami elveszett, és bevonjon minket a Szentháromságot alkotó három isteni személy örök szeretetközösségébe. Jézus Krisztus azért megy el, tér vissza az Atyához, hogy elküldje a Szentlelket, a Vigasztalót, a szeretet és az erő lelkét. És Jézus Krisztus az, aki a Lélek erejében elküldi a tanítványokat és minket is: „Menjetek…” Mennybemenetelekor még „csak” arról beszél, hogy a tanítványok tanúk: tanúi mindannak, amit tett és tanított, a kereszthalálnak, az üres sírnak, a feltámadásnak, a hegyi beszédnek, a gyógyulásoknak, a csodáknak, az élet kenyeréről és az élő vízről szóló tanításnak, az Atya szeretetét hordozó Jézus Krisztusnak. A Szentlélek eljövetele után azonban már többet kér: ne csak tanúk legyünk, hanem küldöttek is. Küldöttek, akik a „tanúságot” nem tartják meg maguknak, hanem elviszik, szétkürtölik, örömhírként továbbadják. Küldöttek, akik Jézus szavára elindulnak, és ahova eljutnak, ott a Szentháromság fénye csillan fel. Amikor Jézus arra kéri a tanítványokat, hogy kereszteljenek az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevére, akkor nem kisebbet kér és kínál fel, mint hogy a küldöttek a Szentháromság közösségébe vonjanak-vonhatnak be másokat. A szentírási sorok nem hagynak kétséget afelől sem, hogy nem lehet valaki részese az isteni közösségnek, ha felebarátaival és testvéreivel nem keresi ugyanezt a közösséget. Jézus szavai – „én veletek vagyok mindennap, a világ végezetéig” – a Máté evangélista által feljegyzett mondat fényében teljesednek be igazán: „Ahol ketten vagy hárman összegyûlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük.” A Szentháromság közösségének kell visszatükröződnie az egyház közösségében. Menjünk, keljünk fel, győzzünk le minden ellenkező erőt, a félelmet, a kényelmet, a megszokást, a fájdalmat, a sérelmeket: legyünk tanúk és küldöttek, a Szentháromság hírnökei, az isteni szeretet továbbadói.