A fényképek megsemmisülése olykor egy-egy történelmi esemény dokumentálását is megnehezíti. Éppen a világhírű haditudósítóval, fotográfussal, a Friedman Endre néven Budapesten született Robert Capával fordult elő, hogy a normandiai partraszálláskor készített, felbecsülhetetlen értékű képeinek nagy része semmivé vált. A filmtekercseket előhívó laborasszisztens ugyanis állítólag annyira kíváncsi volt a fotókra, hogy a szárítóban a szokásosnál magasabbra állította a hőmérsékletet. A hő hatására az emulzió leolvadt, s mindössze nyolc teljes kép maradt meg a hattekercsnyi (százhat kocka) felvételből. A megismételhetetlen fotókat ugyan nem lehetett pótolni, de Capa számos kivételes vizuális kordokumentumot készített más hadszíntereken, Észak-Afrikában, Olaszországban, Londonban, és ott volt Párizs felszabadításánál is.
Hatvan évvel ezelőtt a Life magazin Indokínába küldte, hogy tudósítson a franciák gyarmati harcairól. Vietnamban, Laoszban és Kambodzsában akkor már nyolc éve folyt a háború. Capa francia katonákkal indult felderítő útra a laoszi határvidéken, ahol a kiégett falvakat, temetetlen halottakat fotózta. Hitvallása szellemében cselekedett: „Ha nem elég jók a képeid, nem voltál elég közel.” A tökéletes felvételek reményében ment fel egy domboldalra, ahol taposóaknára lépett, s nem sokkal később meghalt. Utolsó fényképe néhány perccel a halála előtt, 1954. május 25-én készült.