A média valódi célja

A magát „kommunikációs vállalkozónak” nevező Gégény István több mint egy évtizede afféle kultúrmunkás: különféle lapok és kiadványok (olykor fő)szerkesztője, rendezvények moderátora, tanácsadó, nem utolsósorban az Új Ember vissza-visszatérő szerzője. Ezúttal egy szép és értékes könyv ötletgazdájaként és megvalósítójaként lép elénk: Média, közösség, szolgálat címmel megjelentetett egy beszélgetésfüzért. Művének a fiatalos lendületű Ösvénykeresés az infódzsungelben alcímet adta, és százhuszonöt oldalon valóban ezt is nyújtja: eligazító szándékú eszmefuttatásokat, gyakorlati szempontokat a médiában való tájékozódáshoz, megannyi szellemi „mankót”. Beszélgető-könyv ez: négy ismert közéleti személyiség osztja meg velünk szakmai hitvallását, tapasztalatait, mindennapi céljait és kételyeit. Borókai Gábor volt kormányszóvivő, a Hír Tv korábbi elnöke, jelenleg a Heti Válasz hetilap főszerkesztője; Süveges Gergő rádiós és televíziós műsorvezető, aki a különféle közszolgálati hírműsorok révén napi vendég az otthonainkban (és egy időben lapunk állandó szerzője); Révész T. Mihály jogtörténész, az Országos Rádió és Televízió Testület első elnöke, az 1996-ban megszületett első médiatörvény egyik alkotója, továbbá Várszegi Asztrik pannonhalmi főapát, az ezredfordulón a médiaügyekkel megbízott püspök válaszol Gégény István kérdéseire. A médiatörvényt és a minőségi televíziózás, az értékközvetítés esélyeit boncolgató bekezdések mellett számtalan kulisszatitokra is fény derül – hogyan formálódott a terhelt múltú Horn Gyula istenkapcsolata, melyik focicsapatnak drukkolnak a bencések – és még sorolhatnánk…

(Gégény István: Média, közösség, szolgálat. Győr, 2012)


(A könyv megvásárolhatók az
Új Ember könyvesboltjaiban.)

Szólj hozzá!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Magyar Kurír - Új Ember
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.