A hívő elköteleződés jele

Az egyházi fenntartású iskola feladatát a ’90-es években született alkotmánybírósági állásfoglalás úgy határozta meg: nem lehet világnézetileg semleges, küldetéséhez tartozik tehát, hogy elkötelezett legyen a vállalt hitben. Az eltelt időszak igazolta az egyház vállalását: már láthatók az értékes eredmények a nevelésben, az oktatásban is – mondta homíliájában Erdő Péter. Hangsúlyozta a család, iskola, plébánia hármasának egymásra utaltságát a nevelés folyamatában, majd sorra vette e három pillér feladatát, sajátos szerepét az együttműködésben.


Az iskola oktat, a liturgikus élet megszervezése a plébánia feladata, a család, a szülő pedig elsődlegesen kötelezett és jogosult dönteni a nevelésben. A főpásztor figyelmeztetett a családokat érintő nehézség, az időhiány jelenségére, és arra buzdított, hogy mindenki találja meg az időt és az alkalmat annak átadására, amit fontosnak tart és szeret. Arra kérte a szülőket, hogy működjenek együtt az iskolával, kapcsolódjanak be annak otthonossá alakításába.

Käfer György igazgató elmondta: 1999-ben harminchét gyerekkel és öt pedagógussal indultak négy évfolyamon. A tanulói létszám később a nyolc évfolyamon kétszázötven főre nőtt, s az intézmény mára stabil helyet vívott ki magának az egyházi oktatással korábban egyáltalán nem rendelkező Újpesten.
Az eltelt tizenöt év az infrastrukturális fejlődés ideje is volt: tornaterem, sportudvar, konyha, tantermek újultak meg. Az épületben a legnagyobb átalakítást a kápolna megépítése jelentette – mondta az igazgató.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .