Godó László, a Nagyboldogasszony Iskolaközpont igazgatója, a TIOP-os projekt menedzsere múlt hét péntekén sajtótájékoztatón jelentette be: közel 39 millió forintot nyert a kaposvári püspökség e célra. Notebookok, tantermi oktatócsomagok is kerültek az intézményekbe, s mintegy hatvan pedagógus vállalkozott a digitális eszközök használatát bemutató képzésre. Szinte valamennyi iskola számítógépparkja elavult, ezért lovagolták meg a lehetőséget. Az igazgató úgy véli, soha vissza nem térő alkalom kínálkozott, hiszen önerő nélkül valósulhatott meg a modern technika bevezetése, s a Kaposvári egyházmegye egyik oktatási intézményében sem volt ez idáig digitális tábla.
Francsics Balázs, az iskolaközpont igazgatóhelyettese, projektasszisztens szerint sok előnye van a digitális eszközöknek, hiszen általuk nemcsak színesedhet, hanem egyszerűsödhet is az oktatás. Míg eddig elő kellett készíteni a videó, CD, DVD, magnetofon, írásvetítő használatát, sok esetben az eszközöket egyik helyről a másikra kellett cipelniük a pedagógusoknak, addig most a tantermek negyven százalékában helyben van mindez. Az igazgatóhelyettes példaként említette: szép dolog, ha a tanár vagy egy jó olvasó diák tolmácsolja Ady egyik versét, de a technika lehetőséget kínál arra is, hogy például Latinovits Zoltán értő előadásában is meghallgathatják a költeményt. A gyerekeket pedig – akik már a digitális világban szocializálódtak – ugyancsak motiválhatják az új eszközök; az ismeretátadással párhuzamosan pedig a számonkérésre is van mód a „szavazószettel”, és az énekszövegek, kották, térképek is megjeleníthetők.
A pályázat szerint öt évig kötelesek az iskolák használni az új eszközöket, s erről folyamatosan jelentéseket írnak majd. Az intézményeknek informatikai stratégiát és esélyegyenlőségi tervet kellett készíteniük. Arra a kérdésre, hogy nyugdíjba küldik-e a hagyományos táblát és a krétát, azt válaszolták: egyelőre párhuzamosan használják majd a pedagógusok, akik maguk döntik el, milyen gyakran, s mely tananyagok kapcsán alkalmazzák e modern eszköztárat.
A pedagógusok még tanulják az eszközök használatát, ám abban mindannyian egyetértettek: a kiváló tanáregyéniségeket, akiknek valóban sokan figyelnek a szavára, egyetlen digitális tábla sem pótolhatja, mint ahogy a lélekkel teli tanórai jelenlét, a személyes példaadás, a hiteles tanúságtétel is elengedhetetlen.