Ugyanezen a napon tették közzé az idei év tömegkommunikációs világnapjára szóló pápai üzenetet, amelyben a Szentatya elsősorban a fiatalokat buzdítja arra, hogy az internetet az evangélium hirdetésére használják. Az egyházi vezetés ezen lépését megelőzően több, alulról jövő kezdeményezés is történt már. A katolikus hívők igényeire szabva működik már az interneten a You Tube mintájára a God Tube videomegosztó, s nemrégiben elindult a CatholicGoogle keresőprogram is, amely a találati eredmények között nem jeleníti meg a katolikus értékekkel és erkölccsel össze nem egyeztethető weboldalakat. Az egyház tehát nyitott az új dolgok, a modern technika által kínált lehetőségek felé, s kész ezeket a fórumokat felhasználni legfőbb küldetése, az evangélium hirdetése érdekében. Az internetes jelenlétben mi, magyarok sem vagyunk lemaradva. A Magyar Katolikus Egyháznak, az egyházmegyéknek, a szerzetesrendeknek és számos plébániának, illetve egyházi szervezetnek évek óta van már saját honlapja. A magyar papok a Teofil levelezőlistán érintkezhetnek egymással (ugyanezen a néven jelenik meg, és a neten is olvasható az Új Ember Kiadó fiataloknak szóló havilapja is – a szerk.), kiválóan működik a Magyar Kurír hírügynökség, már magyarul is elérhető a H2O hírcsatorna, s igazi közösségteremtő a Virtuális Plébánia a fórumozási lehetőséggel. Katolikus rádióink az interneten is hallgathatók, számos pap blogjai olvashatók naponta, s van olyan atya, aki prédikációit hangzóanyagként teszi közzé a világhálón. Igazi fiatalos színfolt az Igen honlapja, de más újságok számára is fontos az internetes megjelenés. Számos család- vagy ifjúsági közösség tagjai saját levelezőlistán tartják egymással a kapcsolatot. Én közel öt éve működtetem az e-mailes e-vangélium levelezőlistát, naponta csaknem tizenhétezer személynek eljuttatva az Örömhírt. Tapasztalatom szerint sokan igénylik, hogy a keresztény értékek és tanítás jelen legyen a neten.
Meggyőződésem, hogy az evangéliumnak minden egyházi szervezet honlapjának menüpontjai között szerepelnie kell. E nélkül csak olyan élelmiszerboltokat nyitnánk, amelyekben minden kapható, csak éppen kenyér nem. A templomok története, a miserend és a kedvenc imádságok mellett minden egyházi szervezet weblapján legyen ott az evangélium tanítása! Marketinges okokból a nagyáruházakban a kenyér a bejárattól a legtávolabbi ponton található, hogy a vásárlónak végig kelljen mennie az egész üzleten ezért a legalapvetőbb élelmiszerért. Ezzel ellentétben a honlapokon az evangéliumnak a főhelyre kell kerülnie, hogy ne csak hosszas keresgélés után vagy véletlenül lehessen rátalálni, hanem a mindennapi Örömhírrel szólítsuk meg a látogatókat. Helytelen az a gondolkodás, amely szerint felesleges az internetre feltenni az evangélium üzenetét, hiszen azt mindenki elolvashatja a Bibliából. Hiszen ha a fiatalok egész nap nem a Bibliát lapozgatják, hanem a neten keresgélnek, akkor ezen a fórumon kell felkínálni nekik Krisztus tanítását. A cél világos: egy kattintásra olvasható legyen az evangélium.
A fiatalokra vár annak megvalósítása, hogy az evangélium írott szövege mellett megjelenjen az interneten az Örömhír hang és kép formájában is. Új közösségi oldalakat kell létrehozni, ahol a keresztény szellemiségű fiatalok találkozhatnak egymással. Várom, hogy valaki vállalja, hogy a telefonos lelkisegély-szolgálathoz hasonlót működtet például a Skype-on vagy más hasonló portálon. Nem idegenkedek attól sem, hogy a vasárnapi és más ünnepi szentmise on-line nézhető legyen. Természetesen ez nem helyettesíti a szentmisén való részvételt, mint ahogy a személyes kapcsolatokat sem pótolhatja a virtuális együttlét. Adjon a Szentlélek jó ötleteket a fiataloknak, és segítse őket azok megvalósításában, hogy az evangélium kovásza átjárja az internet hálózatát!