Az idei téma: a pap és a lelkipásztorkodás a digitális világban – az új médiumok Isten szava szolgálatában. Már a témaválasztás is elárulja: az egyház kezdi felismerni, hogy számára is nagyszerű lehetőségeket rejtenek az új technikai eszközök, valamint az olyan új médiumok, mint például az internet. Lehetőségeket küldetésének teljesítéséhez, az evangélium hirdetéséhez. Ennek megfelelően az idei kommunikációs világnapra szóló üzenet többek között a papokat is biztatja: az internetet is használják az evangelizáció eszközeként. Újmisés papként vettem magamnak a bátorságot – és egy számítógépet. Olyannyira nem értettem hozzá, hogy fél év alatt nyolcszor kellett szervizbe vinnem, mindig másként rontottam el. De közben megtanultam használni! Ma már naponta dolgozom vele. Szerencsés vagyok, mert elsősorban arra használhatom, ami a hivatásom, s ami az egyház küldetése: terjesztem az evangéliumot. Az ötlet, vagy pontosabban isteni útmutatás még 2004 júliusában jött, s létrehoztam egy levelezőlistát: tagjainak azóta naponta elküldöm az evangéliumot. Fél évvel később egy imával és egy, az evangéliumhoz kapcsolódó magyarázattal, elmélkedéssel bővült a napi e-mail, amely mostanában már több mint húszezer emberhez érkezik meg. Néhány hónappal az indulás után, amikor még csak pár százan kapták az e-vangélium e-mailt, egy Rómában, a szalézi egyetemen kommunikációt tanuló pap azt kérdezte tőlem, szerintem meddig bővíthető ez a lista. A kérdésre nem tudtam válaszolni, s ha valaki most kérdezné tőlem ugyanezt, most sem tudnám a választ. Bevallom, nagyon kritikus vagyok az új technológiával szemben, ami abból fakad, hogy előnyei mellett látom a veszélyeit is látom. Nem tartom jónak, hogy a személyes beszélgetések helyett a számítógép mint közvetítőeszköz által kommunikáljanak egymással az emberek. Rendkívül furcsállom, amikor az iskolakapuban ezzel búcsúznak egymástól a hazainduló osztálytársak: majd msn-en megbeszélünk mindent. Nekik persze az a furcsa, amit kérdezek tőlük: miért nem beszélitek meg itt, szemtől szemben a dolgokat? Úgy tűnik, hogy a digitális kommunikációt a tizenévesek, illetve sokszor a felnőttek is többre értékelik a személyesnél.
Milyen szándék vezérel akkor az internetes evangelizációban? Ha az emberek jelentős része keres információkat a világhálón, akkor találja meg ott Jézus evangéliumát is! Ha a cégek mindenféle dolgokat küldenek e-mailben ügyfeleiknek, akkor én mint egyházi személy miért ne küldhetném ebben a formában az evangéliumot – hangsúlyozva, hogy annak olvasása nem helyettesíti senki számára a szentmisét. Még egy vallomással tartozom: igaz, hogy ezreknek küldöm el naponta az örömhírt és a prédikációt, számomra mégis többet jelent, ha élőszóban hirdethetem az igét annak a mindössze huszonnyolc embernek, aki a hirtelen hóesés ellenére is eljött a hegyhátszentjakabi templomba a vasárnapi misére.