Külföldön is siker Az ember tragédiája

 

Ito beszámolt Jankovics korábbi Oscar-jelöléséről (Sisyphus) és a cannes-i Arany Pálma-díjáról (Küzdők). Az elismerő hangvételű írás a színművön és a filmen túl a monumentális mű finanszírozási hátterére is kitért, megemlítve, hogy Jankovics Marcell részben a General Motorsnak köszönhetően tudta befejezni a filmet. A cég ugyanis 2008-ban jelentős összeget áldozott arra, hogy a Sisyphus című rövidfilmet felhasználva reklámozza új hibrid terepjáróját. A reklámfilmet a Super Bowl döntő szünetében, az Egyesült Államok egyik legfontosabb és legdrágább műsoridejében mutatták be. A rendező a reklámból származó bevételt a Tragédia gyártásába forgatta vissza. Írásának végén Ito arra is felhívta a figyelmet, hogy a filmet a világ számos pontján már sikerrel vetítették, illetve hamarosan vetítik. A kritikus külön kiemelte az orosz, szerbiai, cseh, lengyel, portugál, kanadai és örmény bemutatókat. Az amerikai cikk online megjelenésekor Az ember tragédiája elnyerte a jereváni Reanimania filmfesztivál fődíját is.

A film forgatókönyve 1983-ban született, az utolsó simításokat 2011-ben végezte el rajta alkotója. Az ember tragédiáját Magyarországon tavaly decemberben kezdték el játszani a mozik, azóta több mint húszezer néző látta. DVD- és blu-ray kiadása októberben jelent meg.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .