Szeged-Csanádi Egyházmegye

A város több tekintélyes intézményét sikerült megnyerni az ügynek. A Somogyi Károly Városi és Megyei Könyvtár, a Móra Ferenc Múzeum, a Szegedi Nemzeti Színház, illetve a Belvárosi Mozi mind olyan jeles kultúraszervező intézmények, amelyek – saját arculatuknak megfelelően – visszatérően hozzájárulnak ahhoz, hogy azokat is megszólítsák, akiket az egyház saját közösségei által aligha tudna. Hasonlóképpen évek óta partner e törekvésben a Szegedi Tudományegyetem is, amely diákjai számára kreditpontot jelentő előadással csatlakozott a kezdeményezéshez. A szegedi (és az országos) példán felbátorodva egyre több (plébániai) közösség és intézmény vállalta, hogy a házasság hetében rendezvényeket szervez, így például Zsombón, Kunszentmártonban, Szentesen és Kübekházán.


Az elmúlt évek egyik fontos tanulsága, hogy kiváltképp élénk érdeklődésre számíthatnak azok a programok, amelyek tevékeny részvételt kívánnak az érdeklődőktől. Ezek egyik ékes példája volt az idén a CsaládKözPont munkatársai által kidolgozott Szerelmes kalandtúra házaspároknak, melyen közel hatvan pár vett részt. A rendezvény során olyan, a férj és a feleség kapcsolatát erősítő feladatokat kellett megoldani, amelyek megkívánták a fokozottabb egymásra figyelést, ösztönözték az egymás iránti érzések kifejezését, élénkítették a pár két tagja közötti kommunikációt apró, de fontos gesztusok, tettek, kézzel fogható vagy lelki ajándékok formájában. Érdekes lenyomata e hétpróbának az úgynevezett Szerelmes graffiti gyűjtemény, amely megtekinthető a hazassaghete.szegedidom.hu honlapon.

A házasság hete szegedi programjának népszerűsítésére a szervezők a legkorszerűbb információs csatornákat is igyekeztek igénybe venni. Már tavaly elindult a saját weboldal és egy Facebook-felület. Együttműködtek továbbá a szegedma.hu nevű konzervatív hírportállal is, amely az egyik legolvasottabbnak számít a szegedi online médiumok között. A szegedi programsorozat a média széles körű felhasználása révén csatlakozott az országosan zajló rendezvényfolyamba és kommunikációs kampányba, szélesítve ezzel hatókörét és megtöbbszörözve hatását is.

CZ

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .