Pedagógiai lehetőségek a böjti időszakra

Fotó: Loósz Róbert

 

A hitoktatók a böjt témakörét dolgozták fel néhány kiválasztott mese segítségével, melyek középpontjában a teremtett világ szépsége, Isten végtelen szeretete, az ember kicsinysége és törékenysége állt. A gyermekek életkorának megfelelő történetek, szimbólumok a mesén keresztül segítenek belépni a böjtbe, megragadni ennek a kiemelt időszaknak a lényegét.
A módszertani továbbképzést Sipos Edit, a Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola Pedagógia-Kateketika Tanszékének oktatója vezette, aki a böjt témakörének feldolgozását Franz Kett német pedagógus módszerén keresztül mutatta be. Az alapelveket Kett az emberképpel kapcsolatban felmerülő kérdésekből kiindulva határozta meg. Pedagógiájában fontos szerepet kap az egységesség elve (a gyermek testi-lelki-szellemi egységének erősítése) és a személyes megtapasztalás elve. A módszer alapvetően az asszociálásra és a képzetalkotásra épít, a résztvevők ennek segítségével tudnak azonosulni más karakterekkel és helyzetekkel. Az egységes, értelemorientált pedagógia a közösségi létre, az élet értelmességének felfedezésére, a szépség iránti igény megélésére nevel. A foglalkozás során padlókép készül, amely a közös alkotás örömére, a közösen választott célra irányítja a figyelmet, és lehetőséget kínál az elmélyült munkára.
A módszer bármilyen korosztálynál és bármilyen témával kapcsolatban alkalmazható. Az eszközök egyszerűen beszerezhetők, otthon is előkészíthetők, a gyermeki kreativitás pedig izgalmassá és látványossá teszi a foglalkozásokat – hangzott el a pécsi Magtár Látogatóközpontban tartott módszertani továbbképzésen.
A Pécsi Egyházmegye hitoktatási irodája által szervezett képzés márciusban folytatódik. A téma akkor a húsvét lesz.

Forrás: Pécsi Egyházmegye

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .