Kulturális városmisszió

Tavaly hetvenöt új kiadvány jelent meg, ezek átlagos eladási ára 1650 forint volt, idén ugyanez 1880 forint, ami azt jelenti, hogy tizennégy százalékkal nőtt a könyvek átlagára egy év alatt. Budapesten, a Ferenciek terén, a Szent István Könyvhét hat napján mintegy harminc-negyvenezer érdeklődő fordult meg, s mintegy hatvan százalékuk egy vagy több könyvet vásárolt is. A könyvhétre pozitív hatást gyakorolt a Biblia évének meghirdetése. Az eladott könyvek listájának élén a „könyvek könyve” áll. Jelen volt a két nagy Biblia-forgalmazó, a Szent István Társulat katolikus részről és a Magyar Bibliatársulat a Kálvin Kiadóval protestáns részről. Mindketten ötvenszázalékos áron kínálták a Bibliát. A vásárlók egyre inkább figyelemmel követik a Stephanus-díjasok műveit. Még akkor is, ha olyan komoly teológiai művek jelennek meg tőlük, mint az idei kitüntetett, Anton Ziegenaeus Dogmatikája, vagy Rónay László huszadik századi katolikus költőket bemutató műve. A díj fontos: a keresztény könyvhéten belül középpontba helyezi a keresztény alkotót is. Mint ahogyan egyre nagyobb jelentősége van a dedikálásoknak is. Több mint hatvan szerző várta az olvasókat, köztük Erdő Péter bíboros és más püspökök, illetve Jókai Anna, Czakó Gábor, Czigány György, Vasadi Péter, Blaskó Péter. A megjelent könyvek között idén is – mint általában – a lelkiségi művek vannak túlsúlyban. Ugyanakkor az irodalom és a kortárs irodalom is egyre keresettebb. Néhány éve jelennek meg a beszélgetőkönyvek, amelyek új műfajt jelentenek, s egyre keresettebbek. A világi média mindinkább figyelmet fordít a Szent István Könyvhétre, amely Budapesten évről évre a kulturális városmisszió szerepét tölti be

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .