A hatalmasok játéka Salzburgban
Fesztiválelőzetes Jürgen Flimm „felkonferálásában” – A Salzburgi Ünnepi Játékok vezetője, Jürgen Flimm igazgatásának idei, utolsó évében újra egy mottó köré szervezte a fesztivál programját.
Fesztiválelőzetes Jürgen Flimm „felkonferálásában” – A Salzburgi Ünnepi Játékok vezetője, Jürgen Flimm igazgatásának idei, utolsó évében újra egy mottó köré szervezte a fesztivál programját.
Liszt-est a Pázmány Szalonban – A húsvétidőhöz kacsolódva Liszt Via Crucis című időskori, 1879-ben született (Budapesten 1929-ben bemutatott) műve szólalt meg a Pázmány Szalon keretében a katolikus egyetem jogi karának II. János Pál pápáról elnevezett dísztermében.
Nagyszerda este zsúfolásig megtelt a Szent István-bazilika, ahol „ökumenikus hangverseny” keretében Hilarion Alfejev ortodox püspök 2006-ban, Moszkvában bemutatott Máté-passiójának magyarországi premierjére került sor.
A modern magyar prózairodalomban egészen egyedi jelenség a prózaíró Pilinszky János. A tömörség, sejtetés és pontosság avatott művésze volt, igazi evangéliumi szellemiség hatotta át elmélkedéseit, de az „igen” és „nem” között beláthatatlan távlatokat nyitott.
A megváltást Szűz Mária igenje indítja el, a Messiás megszületésének első hírnöke Anna prófétaasszony, a föltámadás első tanúja pedig az „apostolok apostola”, Mária Magdolna… Az üdvösségtörténetben szerepet játszó nők kedvelt „témái” a képzőművészetnek is.
„Épen és tekélletesen szép vagy, és
szépen maradsz mindörökké.”
(Pázmány Péter)
Ha a Jóisten megsegít, idén is, mint hosszú esztendők óta, láthatom a Parsifalt nagypénteken.
Először tizenöt éves kamaszként találkoztam Richard Wagner ünnepi játékával. Az Operaház harmadik emeletén, baloldalt, az utolsó széksorból, az ötórás előadást csaknem végigállva, hogy láthassam a színpadot.
A Szent Pál-év hivatalos bezárásakor, június 29-én fejeződik be az a verseny, melynek során január 25. óta minden lapszámunkban három kérdést teszünk fel kedves Olvasóinknak.