A láthatatlan jelenvalósága
Gondolatok Jean-Luc Marion filozófiájából – A kortárs filozófia egyik vezéralakja, Jean-Luc Marion tartott előadást múlt pénteken Piliscsabán, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karán.
Gondolatok Jean-Luc Marion filozófiájából – A kortárs filozófia egyik vezéralakja, Jean-Luc Marion tartott előadást múlt pénteken Piliscsabán, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Karán.
Százhuszonöt éve született Kosztolányi Dezső – Nehéz dolog ez az évfordulósdi. Mostanában majdnem minden napra jut valamilyen világnap, minden év valakinek a nevével fémjelzett esztendő.
A keresztút képei Kiskunfélegyházán – Szentgyörgyváry Margit Mária Palládia szerzetes nővér festményeiből nyílt kiállítás március 12-én a kiskunfélegyházi Constantinum Sportcentrumban. A tárlatot Csatlós Mária Ilona az idén százötven éves Miasszonyunkról Nevezett Kalocsai Iskolanővérek Társulatának vezetője nyitotta meg.
azt súgják a Tanúhegyek
nehogy hamis tanú legyek
A Gizella Királyné Múzeum gazdag programokkal várja a látogatókat – A veszprémi főegyházmegye Gizella Királyné Múzeumában és a szervezetileg hozzá kapcsolódó templomokban az idén is érdekes, színes, a főegyházmegye történeti, művészeti és liturgikus életét bemutató kiállítások, illetve különböző kulturális művészeti rendezvények várják a látogatókat.
Tenger felől, arannyal
borított hegyeken,
a lehetetlenen
kel át, jöttét haranggal,
Egy Molnár-bemutató margójára – Megfejthetetlen, hogy mitől maradandó Molnár Ferenc külvárosi legendája, a Liliom. Hiszen hol van már a ligeti (ál)naivitás, a szemlesütő szemérmesség, az ártatlan vagányság, az édes-bús cselédromantika. Idejétmúlt, érzelmes, sőt érzelgős, hatásvadász, didaktikus… Könnyen jönnek a kritikus jelzők. És mégis… – el kell ismerni: remekmű. Kedvelem.
Robert Bresson filmvilága – Ülünk a képernyő előtt, feszülünk, vajon mi történik a következő pillanatban. Hullámként borítanak el és ragadnak magukkal a fordulatok, a trükkös látványok, míg aztán minden megoldódik, vagy legalábbis véget ér a film. S csak azért nem kapkodjuk a fejünket, mert akkor nem látjuk a villódzó „lélekrabló” dobozt. Ha ilyesmit néztünk, egy biztos: rendezőjét nem Robert Bressonnak hívják. Ő ugyanis nagyon más.