Jótékonysági árverést rendez a Katolikus Pedagógiai Intézet

Az árverésből befolyt összeget a katolikus köznevelésben tanuló, halmozottan hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló diákok kapják meg tanulmányaik támogatására a Szent Gellért Ösztöndíj keretében. Az ösztöndíjat a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia alapítványa, a Pro Paedagogia Christiana Alapítvány (PPCHA) működteti.
A művek készítői a pályázat beadásakor nyilatkoztak arról, hogy munkáikat felajánlják erre a célra.
Az árverésen elkelt képeket, tárgyakat október 6-án, a Katolikus Pedagógiai Intézet alapításának 20. évfordulóján, a Nemzeti Színházban 15 órakor rendezendő ünnepélyes gálaműsor szünetében adják át.
A jótékonysági árverés lebonyolítása:
– az alkotásokra kizárólag az online felületen keresztül lehet licitálni, a www.­kat­ped.­hu/­arveres oldalon,
– minden 18 év feletti természetes személy, illetve bármely jogi személy licitálhat,
– a licitálást az nyeri, aki szeptember 25-én, 23 óra 45 perckor, az árverés zárásakor a legmagasabb összeget ajánlotta,
– a licitálás nyerteseivel a megadott e-mail-címen veszik fel a kapcsolatot,
– a megnyert licitáláson felkínált összeget a Pro Paedagogia Christiana Alapítvány bankszámlaszámára (10702019–44661909–51100005) kell befizetni, a közlemény rovatban a következőket feltüntetve: az elnyert kép, fotó vagy tárgy címe, valamint a „Szent Gellért Ösztöndíj javára” megjegyzés,
– a licitet megnyerő személy, illetve cég nyilatkozhat arról, hogy személyesen október 6-án, a Katolikus Pedagógiai Intézet alapításának 20. évfordulóján, a Nemzeti Színházban 15 órakor kezdődő ünnepélyes gálaműsor szünetében veszi át a rajzot, fotót vagy tárgyat (a gálaműsorra 1 db belépőjegyet tudnak biztosítani a szervezők), vagy postai úton juttassák el hozzá azt,
– a licitálás tárgyának átvételére az árverésen kínált összegnek a PPCHA bankszámlájára való megérkezése után van lehetőség.
A Szent László-évi iskolai rajzpályázat döntőjére 331 pályamű érkezett. (Az első fordulóban az iskoláknak helyben kellett kiválasztaniuk a három legjobb munkát, és azokat nevezhették be az országos fordulóra.)
A pályázók feladata az volt, hogy tetszőleges technikával képi alkotást készítsenek, amellyel megjelenítik, megörökítik Szent László király alakját, napjainkban is példát adó cselekedeteit, életének egy részét vagy szellemiségét. Három kategóriában küldhettek be pályaműveket a diákok.
A tárgyalkotó pályázat döntőjére 96 pályamunka érkezett. (Az első fordulóban az iskoláknak itt is helyben kellett kiválasztaniuk a legjobb három munkát, és azokat nevezhették be az országos fordulóra.)
A pedagógiai intézet szándéka az volt, hogy a diákok mélyrehatóan foglalkozzanak Szent László királlyal, megismerjék életét és szellemiségét, s átgondolják, hogyan lehet napjainkban továbbéltetni az ünnepelt szent emlékezetét.
Fotópályázatot is hirdettek a Szent László-év alkalmából. (Az iskolai kiválasztás metódusa ez esetben is az volt, hogy helyben kellett megtalálni a legjobb három munkát, és azokat nevezhették be az országos fordulóra.)
A cél az volt, hogy a diákok megismerjék Szent László király életét, szellemiségét és erényeit, valamint észrevegyék és meg is örökítsék ezek XXI. századi jelenlétét. A pályázók Szent László királyhoz kapcsolódó tárgyi vagy egyéb emlékről, természeti értékről vagy a szent alakjának, hősiességének, vitézségének napjainkban való megjelenéséről készítettek fényképeket.

Forrás: Katolikus Pedagógiai Intézet

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .