Isten szándékát kutatva

Szentbeszédében a főpásztor az evangéliumra utalva hangsúlyozta, az ember életében a legfontosabb Isten nevének megszentelése és az, hogy „ráálljunk Isten gondolkodására”, elszakadva a sajátunktól. Ahhoz, hogy Isten nevét megszentelhessük, meg kell tanulnunk, mi a szándéka velünk és a ránk bízottakkal.
Jónás próféta – akinek történetét az olvasmányban hallhatták a szentmisén részt vevők – Isten kiválasztottja. Az Úr Ninivébe küldte, de Jónás nem ismeri fel az ő szándékát, várja, hogy Isten lesújtson a bűnös városra. A próféta túlságosan elbizakodott, nem érti Isten üzenetét – mutatott rá Ternyák Csaba.
Ez a történet válasz azoknak, akik büntető Istent látnak az Úrban. Jónás méltatlankodik az irgalom miatt, azt gondolja, az csak a jókat illeti meg. Pedig Isten minden embert üdvözíteni akar, felnyitni mindenki szemét, hogy megtérjenek. Hitünk szerint erre az utolsó pillanatig adott a lehetőség – hangsúlyozta az érsek. – Az evangéliumban az apostolok azt kérik Jézustól, hogy tanítsa meg őket Istenhez imádkozni. Az embernek szüksége van a hitre és a megismerésre, hogy közelebb kerüljön a Teremtőhöz. Különösen igaz ez a vezetőkre, akiknek bölcsen, igazságosan és irgalmasan kell döntéseket hozniuk.
Eredményeink nem tehetnek bennünket önteltté, hiszen úton vagyunk, melyen bármikor el is botolhatunk. Hinnünk kell Isten irgalmában, mellyel segít bennünket. Ezért kérjük az Urat, tanítson bennünket imádkozni, hogy dicsőíthessük a nevét – biztatott homíliája végén Ternyák Csaba érsek.
A szertartás utáni értekezleten Juhász Ferenc, az egri Egyházmegyei Katolikus Iskolai Főhatóság elnöke köszöntötte a jelenlévőket. Elmondta, új és új kihívások jönnek, melyeknek meg kell felelniük a vezetőknek. A szentmise most megerősítette a közösséget, és a szakmai előadások, beszámolók is segítik majd az iskolai munkát.
Az első előadásnak köszönhetően az úgynevezett hejőkeresztúri modellt (Komplex Instrukciós Program) ismerhették meg az intézményvezetők. Az oktatási módszer lényege, hogy a heterogén összetételű osztályok tanulóit egyformán motiválják, ami segíti őket tudásuk gyarapításában. Több mint száz intézményben alkalmazzák már ezt a módszert, eredményesen.
Az értekezlet résztvevői emellett előadásokat hallhattak a teremtésvédelemről, a tehetséggondozásról és a gyermekvédelemről, tájékozódhattak az aktuális feladatokról, gazdasági kérdésekről, pályázatokról és beruházásokkal kapcsolatos tudnivalókról. Több intézményvezető osztotta meg tapasztalatait kollégáival az énektanításról, tekintettel az idei tanév mottójára: „Aki énekel, kétszeresen imádkozik.”

Forrás és fotó: Egri Főegyházmegye

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .