Ferences pedagógiai napok Esztergomban

Fotó: Lambert Attila

 

A találkozó elsődleges célja a ferences lelkiség megélése, a közösséghez és az egymáshoz tartozás erősítése, a közös imádság, a tapasztalatok megosztása és a kapcsolatépítés volt.
Az esemény szentmisével kezdődött. A szertartás elején Lukovits ­Milán OFM, a találkozónak otthont adó Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium igazgatója köszöntötte a résztvevőket, majd Dobszay ­Benedek OFM tartományfőnök arról beszélt, hogy a ferences iskolák pedagógusainak nem csupán az általuk oktatott szaktárgyi ismereteket, hanem a keresztény életért való lelkesedést is át kell adniuk a diákoknak. „Ugyanakkor, miközben tudjuk, hová akarjuk elvezetni fiataljainkat a hitben, a tudományban és a művészetekben, hagynunk kell, hogy ők is hassanak ránk. Legyen bennünk alázat: tudjunk mi is tanulni tőlük” – fogalmazott a rendi elöljáró.
A mise után, az első plenáris előadáson Nádori Gergely, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium biológia szakos, robotikával is foglalkozó tanára azt szemléltette, miként lehet a legoptimálisabban beépíteni a tanításba a különböző informatikai és digitális eszközöket, illetve hogyan hangolhatók össze a XXI. századi lehetőségek a hagyományos oktatással. „Megtehetjük, hogy csak kis lépésekben haladunk, és dönthetünk úgy, hogy csak bizonyos általunk kedvelt digitális eszközöket alkalmazunk a tanítás során. Nem arról van szó, hogy vagy digitális eszközökkel oktatunk, vagy egyáltalán nem használjuk ezeket.” Ezzel a napjainkban valóban aktuális témával az elkövetkező években is foglalkozni szeretnének a szervezők.
Dobszay Ambrus tartományi közoktatási referens, a rendezvény házigazdája és Dobszay Benedek tartományfőnök beszámolt a ferences iskolák helyzetéről, az elmúlt év eseményeiről, illetve a jövőben várható fejlesztésekről.
A rendezvény második napján műhelyfoglalkozásokat tartottak az erre felkért tanárok, majd a ferences világi rend bemutatkozásával folytatódott a délelőtt. Komáromi Mária OFS előadásában részletesen beszélt a rend magyarországi jelenlétéről, illetve arról, hogyan próbálják megismertetni magukat a fiatalok körében.
Mintegy kétszáz tanár vett részt az idei találkozón, pályakezdők és sok éve az oktatásban dolgozó kollégák egyaránt voltak közöttük. A műhelyfoglalkozásokat különösen hasznosnak találták a pedagógusok.

Forrás: Varga Mónika, Ferences Alapítvány

 

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .