„Nem a siker elérése a cél, hanem a cél elérése a siker”

Az MbJ szeminárium mindezt világos és egyszerű elvek mentén mutatja be, emellett arra is inspirál, hogy gondolkozzunk felelősen és innovatívan a teljes vállalat, vállalkozás eredményessége szempontjából, figyeljük aktívan a környezetet, a világot. Mindezt megtehetjük úgy, hogy ez belső értékrendünkkel egyezzen.”

A szimpóziumon – melyen többségében keresztény üzletemberek vettek részt – Záboji B. Péter, a European Entrepreneurship Foundation létrehívója a startup vállalkozás filozófiájáról beszélt. Ma Magyarországon a vállalkozóról, a vállalkozásról mindenkinek az „ügyeskedés”, az „adóoptimalizálás” jut az eszébe. Pedig ebben a szóban benne rejlik sok minden, amit külföldön a startup kifejezés jelöl.


De mi is az a startup? Kovach Anton (Shiwa- Force.com Zrt.) a Lean Startup módszer sikertörténetét ismertetve a következő megközelítést javasolta: „A most induló vállalkozás, vagyis startup szélsőségesen bizonytalan feltételek között dolgozik. A startup számára a gyorsan változó világban a siker titka az alkalmazkodás. Ez nem szerencse, hanem hozzáállás kérdése. Az igazi vállalkozó tudja, hogy akkor lesz sikeres, ha az ügyfelei elégedettek.” A mindössze húszéves Sepsey Barna, a The Pitch című, fiatal „startupperek” számára indított internetes újság alapítója pedig arról beszélt, milyen gondolatokkal, célokkal kezd ma neki egy fiatal a vállalkozásának. A tanácskozás végén Így kezdtük – így folytatjuk címmel kerekasztal-beszélgetésen vett részt Barkász Sándor (Delta Kft.), Danyi Pál (Dapner Megoldások Kft.), Gauser Katalin (G.T. Personum Kft.) és Szabó Barnabás (ALTERA Nyrt.), akik Tóth József (ÉrMe Üzleti Hálózat) moderálásában arról meséltek, hogyan indították el vállalkozásaikat, és milyen kihívásokkal kellett szembenézniük az idők folyamán.

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .