Kerekítsd fel!
Fotó: Kissimon István

 

A vásárlók számára, ha élni kívánnak ezzel a lehetőséggel, csupán húsz-harminc, esetleg száz vagy ezer forintos többletköltséget jelent ez az apró mozdulat. Egyénenként gyakorlatilag fillérekről beszélünk, mégis az így összegyűlt összegből számtalan ember életén segíthetnek a „kattintók”.
Az öt partnercég mindegyike maga választotta meg azt a területet, ahol a vásárlók adományai révén segíteni szeretne. Az  egészségbolt.hu és a szépségbolt.hu vevői a Családok Átmeneti Otthonát támogathatják, a G’Roby.hu vásárlói a szeretetszolgálat ételosztási tevékenységét segíthetik, az eBolt.hu felhasználói a mozgó orvosi rendelő fejlesztéséhez járulhatnak hozzá. A jegy.hu vevői pedig hátrányos helyzetű embereket segíthetnek ahhoz, hogy kulturális vagy sportprogramokon vehessenek részt.
A kerekítés révén felajánlott adományokat a partnerek a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesülethez továbbítják, az pedig eljuttatja a pénzt a támogatni kívánt területekre. Fontos, hogy a rendszer transzparens.
Hiszen az internet éppen az a felület, amelyen keresztül minden nyomon követhető. A cégek vásárlóik adományairól elszámolással tartoznak a szeretetszolgálat felé, de a partnerek éppúgy nyomon tudják követni, hogy a szeretetszolgálat miképp használta fel az általuk összegyűjtött pénzt.
Hasonló kerekítéses karitatív módszerek nagy sikerrel működnek szerte a világban. Többek között az Egyesült Államokban, Kanadában, Izraelben és Angliában is. Az USA-ban például 2012-ben 318 millió dollár gyűlt így össze. A Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak a rendszer kialakításában a Supermoon reklámügynökség segített.
Ez a kezdeményezés várhatóan új utakat nyit majd meg a hazai adományozási kultúrában, és képes lesz elérni azt a réteget is, amely eddig alig volt megszólítható. A résztvevő öt webáruház vezetői a Magyar Máltai Szeretetszolgálat hívó szavára azonnal nekiálltak a fejlesztéseknek. A program első néhány napja alapján máris kiderült, hogy az internetes vásárlók körében a vártnál is nagyobb a hajlandóság arra, hogy apró összegekkel támogassanak karitatív programokat. A szeretetszolgálat további internetes cégek bekapcsolódását is várja a jövőben. További részletekről és a támogatott karitatív tevékenységekről a program honlapján található bővebb leírás.
A kezdeményezésről augusztus 13-án tartott sajtótájékoztatót Kozma Imre atya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat vezetője és a partnercégek igazgatói. Kozma atya így fogalmazott: Legfontosabb feladatunk, hogy olyan üzeneteket közvetítsünk a világ felé, amelyek hatására az emberek közelebb kerülhetnek egymáshoz. Egy társadalom akkor élhető, ha tagjai nem idegenek egymás számára, és együtt tudnak működni. A cél, hogy a világ a szó szoros és átvitt értelmében is kerekebb legyen.