Határtalanul

A magyarság értékei

A Szent Angéla Általános Iskola és Gimnázium 7. osztálya az idén Erdélyben járt négynapos osztálykiránduláson.
A máriaradnai barokk kegytemplom, a gyulafehérvári gótikus székesegyház és a vár megtekintése után a nagyenyedi Bethlen Kollégiumot látogattuk meg. Torockón szálltunk meg, mely egy szépséges falu lenyűgöző természeti környezetben; az európai örökség része. Játszottunk itt a Csaba testvér árvaházában élő gyerekekkel is. Megnéztük az ottani néprajzi múzeumot, ahol megismerkedtünk a falu történetével és csodálatos népművészetével. Felmásztunk a fantasztikus kilátást nyújtó torockószentgyörgyi várhoz, valamint a Szilas-vízeséshez. Jártunk a tordai sóbányában, ami nagyon érdekes volt, különösen diákjainknak tetszett. Majd Kolozsváron gyönyörködtünk a gótikus Szent Mihály- templomban; s nem maradhatott ki Mátyás király szülőházának és a Házsongárdi temetőnek meglátogatása sem. Végül Nagyváradon a püspöki székesegyházat és a Szent László-ereklyét néztük meg. Meghallgattunk helybélieket, a diákok és a tanárok is készültek kiselőadásokkal, hogy minél inkább megismerjük Erdély kultúráját, és emlékezetesek legyenek Erdély nevezetességei mindannyiunk számára.

A gyerekek visszajelzései alapján is azt mondhatom, hogy élménydús, emlékezetes kiránduláson vettünk részt; volt, aki azt írta, hogy ez élete egyik legjobb utazása volt. Fontosnak tartom ezt az utat azért is, mert most nemcsak Erdély varázsát ismerhettük meg, hanem erősödött mindenkiben, milyen értékei vannak a magyarságnak, és fontossá vált számunkra a határon túli magyarok sorsa. Remélem, sokan visszatérünk még Erdélybe, és más határon túli magyarlakta vidékekre is ellátogatunk.
s–a

Tisztelgés történelmi emlékeink előtt

A szentesi Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskola és Óvoda huszonkilenc hetedik évfolyamos tanulója és három pedagógusa 2012. június 5. és 8. között Románia magyarlakta településeit kereste fel.
Nagyszalontán, Nagyváradon emlékeztünk az ott születettekre, Körösfőn a festett kazettás mennyezetű templomot tekintettük meg. Kolozsváron Mátyás-mesével elevenítettük fel az igazságos király hírét szülőházánál. Marosvásárhelyen a Kultúrpalotában és Erdély egyik legnagyobb régikönyv-gyűjteményében tettünk látogatást. Az Erdélyi Tündérkert Alapítványnál is elidőztünk, miután ők már kétszer jártak nálunk. Segesvár és Vajdahunyad után érkeztünk meg Dévára, ahová ajándékokat is vittünk. Aradon a vértanúk emléke előtt tisztelegtünk. Élményekkel telve tértünk haza.
Nagyné Doba Katalin
projektvezető

Szólj hozzá!

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .