André Vingt-Trois bíboros nyilatkozata

A francia oktatási minisztérium döntést hozott, hogy a 2011/2012-es tanévtől helyet kap a tantervben a genderelmélet oktatása. „Az elmélet teljesen szisztematikus rendszerként értelmezi az emberi szexualitást, mintha a szexuális irányultság pusztán kulturális döntés lenne” – nyilatkozta a francia bíboros a Radio Notre-Dame adásában. Úgy értelmezi, mintha a szexuális irányultság személyes döntés kérdése lenne, amelynek során nem kell figyelembe venni az emberi természet és a társadalom által szabott normákat.


   
Mint köztudott, a genderelmélet az Egyesült Államokban született meg mintegy harminc évvel ezelőtt, majd Európában is hamar elterjedt. Azt hangsúlyozza, hogy a modern világban a nő és a férfi közötti különbség inkább társadalmi jellegű, mintsem biológiai. A szexuális beállítottság tehát fontosabb, mint a biológiai nem.
   
A párizsi érsek nyilatkozatában emlékeztetett arra, hogy „a jelképes szexuális ábrázolások, magyarázatok nagy szerepet játszanak a személyiség fejlődésében, formálódásában. Ha terjesztenek, ismertetnek egy olyan elméletet, mint a gender, akkor támogatják azt az elképzelést, amely szerint a szexualitás csak a szexuális kapcsolatból áll, figyelmen kívül hagyva, hogy ez a kapcsolat része az ember személyiségfejlődésének”. Ezenkívül olyan tantervet támogatnak, amely a szexualitással kapcsolatban elsősorban a fertőző betegségeket ismerteti, és elkerülésükre ad tanácsokat, továbbá a terhességmegszakítás módjairól tájékoztat. Vingt-Trois szerint „ez az egyik legszomorúbb aspektusa a tervezetnek, vagyis az, amikor a tanárok ahelyett, hogy valóban az érzelmi életre készítenék fel a fiatalokat, arra kényszerülnek, hogy egyfajta természettudományt oktassanak. Azt kellene elmagyarázniuk tanítványaiknak, hogy a szexualitás, az erős érzelmi élet nemcsak hormonális jelenség, hanem a személyiség egyik alapvető eleme, amelyet nevelni, fejleszteni kell egy emberi kapcsolaton belül – szögezte le.