A bécsi Staatsoper egyedülálló szereposztásban, új zenei betanulásban Roberto de Simones realista-tréfás rendezésében, Mauro Carosi Zeffirelli stílusára emlékeztető színpadképével játssza Mozart mesteri operáját, a Cosi fan tuttét. A Kronenzeitung zenei drágakőként említi az előadást. Így igaz! Muti értelmezésében Mozart elegáns és törékeny, kristálytisztán finom és szellemes. Ahogy muzsikája szívből fakad, Muti is szívvel dirigál, együtt lélegzik a Filharmonikusokkal, és tévedhetetlen ösztönnel teremt összhangot kórus és a szólisták csodálatos hangja között.
Barbara Frittoli, Angelika Kirchschlager, Francesco Meli, Ildebrando D`Arcangelo angyali hangon énekel, mennyei élményt nyújt. Muti szerint Mozart sokkal beszédesebb komponista, mint sok más zeneszerző, mert isteni muzsikájával megnyitja a hallgató számára a mennyei univerzumot. Joggal állítja ezt a nagyszerű Mozart-ismerő, aki okosan önt harmóniába hagyományt, zenetörténeti tudományt, differenciált szemléletet és művészi szabadságot. Semmi kétség, Muti művészileg a csúcson áll és művészetével bőkezűen bánik Ausztriával. Akit a Mozart-évben a zene és Mozart városa Mozart-karmesterként ünnepelt, harmincöt évvel ezelőtti bécsi debütálása idején, az Aida előadása után Verdi-karmesterként tisztelt és kiemelte zenekarral való együttműködésének abszolút intenzitását és a muzsikából kihozott fénylő hangokat. Kit vezényel szívesebben? Minden zeneszerző abszolút intenzitást és korrekt odaadást érdemel! Abszolút kedvenc nincs! – mondja. Rigoletto, Norma és Mefistofele, az emlékezetes Mozart-Da Ponte sorozatban a felejthetetlen Cosi fan tutte és Figaro házassága, a Mozart-évben a szerző korai művei a Theater an der Wienben – olyan teljesítmény, amit a bécsi zenekritika nem felejt: Muti kifinomult érzéke Mozart birodalma, finom zenei kifejezésmódja és szinházi effektusai iránt, egyedülálló!