Százötmillió forintnyi tartozást rendeztek

 

Az EDF DÉMÁSZ és a Máltai Szeretetszolgálat célkitűzése, hogy a villamosenergia-ellátáshoz mint alapvető szolgáltatáshoz való hozzáférés minél több ember számára lehetséges legyen. A programba pályázat útján jelentkezhettek az EDF DÉMÁSZ szolgáltatási területén élő családok. A pályázatokat a Máltai Szeretetszolgálat fogadta és bírálta el folyamatosan. A nehéz helyzetbe került fogyasztók életkörülményeinek feltérképezésével sikerült elérni, hogy az anyagi segítség oda jutott, ahol a leginkább szükség volt rá.


 

Az EDF DÉMÁSZ a közös hátralékkezelő program sikerének tekinti, hogy olyan fogyasztók is részesei maradhattak a villamosenergia- szolgáltatásnak, akik korábban már kikapcsolási értesítőt kaptak, vagy a hátralék rendezése után megtörtént a visszakapcsolásuk. Közülük több mint száz fogyasztó a visszakapcsolás után előrefizetős mérőórát igényelt. Az érintettek ezzel vállalták, hogy a jövőben még inkább figyelnek a takarékos villamosenergia-felhasználásra. Kétszázharmincöt olyan család kapott támogatást, amelynek otthonában tartozás miatt már régóta kikapcsolták az áramot. A nyertes pályázók több mint fele hónapok óta nem tudta fizetni időben a számlákat.

A legtöbb pályázat Békés és Bács-Kiskun megyéből érkezett. A támogatások átlagos összege havonta meghaladta a tizennyolcezer forintot, amelyhez a programban részt vevőknek ugyanekkora mértékű önrészt kellett hozzáadniuk.

Az EDF DÉMÁSZ a jövőben is keresi az együttműködést a Máltai Szeretetszolgálattal a rászoruló fogyasztók megsegítése és tudatos energiafogyasztóvá válása érdekében.